DEKRA 2013
Najmniej awaryjne samochody
Usterkowość, obok spalania i bezpieczeństwa, jest jednym z najważniejszych zagadnień technicznych, decydujących o wyborze konkretnego modelu samochodu
Usterkowość, obok spalania i bezpieczeństwa, jest jednym z najważniejszych zagadnień technicznych, decydujących o wyborze konkretnego modelu samochodu. Jedną z czołowych instytucji, które tworzą i udostępniają raporty na ten temat jest niemiecka DEKRA. Zestawienia te powstają na podstawie tysięcy przeglądów technicznych dokonywanych w ciągu dwóch lat poprzedzających publikację danych. Pod uwagę nie są brane naturalne skutki użytkowania pojazdów, a jedynie rzeczywiste awarie. Samochody podzielone zostały na segmenty i na trzy klasy w zależności od przebiegu: do 50 tys. km, 50-100 tys. km, 100-150 tys. km. Ocena prowadzona jest na podstawie wskaźnika DMI, mówiącego o procencie samochodów, w których nie wykryto poważnej usterki. Oto wyniki w kategorii do 50 tys. km.
Samochody miejskie
Audi A1 - DMI 98 proc.
Niemcy pokonali producentów uznawanych za bardziej godnych zaufania: Honda Jazz - DMI 92,3 proc., Toyota Yaris - DMI 92,7 proc., Ford Fiesta - DMI 92,6 proc.