DEKRA 2013
Usterkowość, obok spalania i bezpieczeństwa, jest jednym z najważniejszych zagadnień technicznych, decydujących o wyborze konkretnego modelu samochodu
Najmniej awaryjne samochody
Usterkowość, obok spalania i bezpieczeństwa, jest jednym z najważniejszych zagadnień technicznych, decydujących o wyborze konkretnego modelu samochodu. Jedną z czołowych instytucji, które tworzą i udostępniają raporty na ten temat jest niemiecka DEKRA. Zestawienia te powstają na podstawie tysięcy przeglądów technicznych dokonywanych w ciągu dwóch lat poprzedzających publikację danych. Pod uwagę nie są brane naturalne skutki użytkowania pojazdów, a jedynie rzeczywiste awarie. Samochody podzielone zostały na segmenty i na trzy klasy w zależności od przebiegu: do 50 tys. km, 50-100 tys. km, 100-150 tys. km. Ocena prowadzona jest na podstawie wskaźnika DMI, mówiącego o procencie samochodów, w których nie wykryto poważnej usterki. Oto wyniki w kategorii do 50 tys. km.
Audi A1 - DMI 98 proc.
Niemcy pokonali producentów uznawanych za bardziej godnych zaufania: Honda Jazz - DMI 92,3 proc., Toyota Yaris - DMI 92,7 proc., Ford Fiesta - DMI 92,6 proc.
Samochody kompaktowe
Ford Focus - DMI 98,1 proc.
Ford okazał się lepszy m.in. od Audi A3 - DMI 92,8 proc., Hondy Civic - DMI 92,3 proc. czy Mazdy 3 - DMI 96,1 proc.
Klasa średnia
BMW serii 3 - DMI 97,7 proc.
Bawarczykom udało się tylko nieznacznie wyprzedzić Toyotę Avensis - DMi 97 proc. i Opla Insignię - DMI 95,6 proc. Dobrze wypadła też Mazda 6 - DMI 94,7 proc., Ford Mondeo - DMI 93,7 proc. oraz Volkswagen Passat - DMI 91,8 proc.
Klasa średnia wyższa
Mercedes KLasy E - DMI 98,3 proc.
Samochód z gwiazdą na masce pozostawił w pobitym polu BMW serii 5 - DMI 96,6 proc., Volvo S80 - DMI 95,1 proc. i Audi A6 - DMI 94,3 proc.
Samochody sportowe
BMW Z4 - DMI 98,2
W kategorii do 50 tys. km BMW okazało się lepsze od Audi TT - DMI 94,6 proc., Mazdy MX-5 - DMI 92,1 proc. czy VW Scirocco - 91,9 proc.
SUV-y i samochody terenowe
BMW X1 - 97,2 proc.
Znowu triumf Bawarczyków. W tej kategorii udało im się wyprzedzić m.in. Audi Q5 - DMI 96,4 proc., Forda Kugę - DMI 94 proc., Hondę CR-V - DMI 91,7 proc., czy Toyotę RAV 4 - DMI 90,4 proc.
Vany
Ford C-Max - DMI 98,4 proc.
Za Fordem uplasowały się m.in.: Opel Meriva - DMI 97,8 proc., Mazda 5 - DMI 90,3 proc., VW Touran - DMI 90,1 proc.
Mistrzowie dużego przebiegu
W ocenie "Najlepszy we wszystkich klasach" po raz drugi z kolei zwyciężyło Audi A4 (87,4). Na szczycie znajdują się tutaj modele, które we wszystkich trzech grupach przebiegu uzyskały średnio najlepszy bilans. Mercedes-Benz klasy C (86,7) poprawił swoją pozycję i z trzeciego miejsca przeskoczył na drugie. Obecnie na trzecim miejscu znajduje się Volvo S80/V70 (86,3).
tb, moto.wp.pl