Trwa ładowanie...
26-07-2016 10:48

Czym się kierujemy, wybierając samochód?

Czym się kierujemy, wybierając samochód?Źródło: Materiały prasowe
d2zl1lu
d2zl1lu

Z raportu "Komfort jazdy" wynika, że przy podejmowaniu decyzji o kupnie samochodu aż 65 proc. Polaków kieruje się ceną. Blisko połowa badanych bierze pod uwagę moc silnika, a 40 proc. - markę. Zestawienie przygotowano na zlecenie Kongsberg Automotive Pruszków.

Najbardziej wrażliwi na cenę okazali się mieszkańcy województw łódzkiego i mazowieckiego (73 proc.), a najmniej - dolnośląskiego i opolskiego (54 proc.). Polacy zamieszkujący zachodnią część kraju znacznie częściej kierują się marką samochodu (50 proc.) niż krajanie ze wschodu (36 proc.).

Co ciekawe, na samochody zupełnie inaczej patrzą kobiety i mężczyźni. Moc i ekonomia silnika są istotne dla połowy panów oraz dla jednej trzeciej pań. Oprócz tego mężczyźni wykazują większe przywiązanie do marki – niemalże połowa z nich deklaruje, że ma ona znaczenie przy zakupie auta, podczas gdy wśród kobiet jest ona istotna tylko dla 33 proc. Dla płci pięknej większe znaczenie ma z kolei pakowny bagażnik. Okazuje się również, że to mężczyźni są bardziej decyzyjni, jeśli chodzi o zakup samochodu. Aż 15 proc. badanych kobiet wskazuje, że nie do nich należy ostatnie słowo w salonie dealerskim.

Z raportu wynika też, że wraz z wiekiem zwracamy większą uwagę na dobrą widoczność – jest ona ważna dla osób w wieku 45-55, bardziej niż dla przedstawicieli innych grup wiekowych. Osoby dojrzałe (35+) więcej uwagi poświęcają również wygodnemu wnętrzu samochodu oraz systemom komfortu. Najmłodsi kierowcy, do 24 roku życia, znacznie częściej kierowali się mocą silnika i rodzajem skrzyni biegów.

d2zl1lu

- Jak pokazuje nasz raport, najważniejszymi elementami, które wpływają na komfort w podróży są klimatyzacja (81 proc.) oraz wygodny podłokietnik (34 proc.). Niemalże 90 proc. badanych z południowej i północno-wschodniej Polski (m.in. woj. śląskie, małopolskie, podkarpackie, podlaskie) jako udogodnienie, bez którego nie mogą się obejść, wskazało klimatyzację. Co trzeci respondent wschodniego regionu naszego kraju (33 proc., m.in. woj. podlaskie i lubelskie) wybrał wentylację i chłodzenie fotela. Dla porównania, zaledwie 17 proc. mieszkańców centralnej Polski (m.in. woj. mazowieckie i łódzkie) wskazało te opcje jako istotne w wyposażeniu auta - mówi Krzysztof Hauk z Kongsberg Automotive Pruszków.

Źródło: Kongsberg Automotive

ll

d2zl1lu
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2zl1lu
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj