| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8378/leon-prototyp-2005-01.jpg',600,368) ) |
| --- | Najprawdopodobniej nowy Seat Leon Prototipo nie zaskoczy tak silnie, jak debiutujący niedawno nowy Toledo. Leon w kolejnej odsłonie jest bowiem z grubsza taki sam, jak poprzednia generacja - tyle, że jeszcze bardziej sportowy. …Tak przynajmniej wynika z deklaracji producenta.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8378/leon-prototyp-2005-03.jpg',600,397) ) |
| --- | Jako, że Seat ma mieć wizerunek przystępnej cenowo marki sportowej, owe sportowe zacięcie podkreśla nawet w przypadku Toledo, czy nawet Altei – choć gołym okiem widać, że są to modele stawiające bardziej na walory funkcjonalne (pojemność wnętrza), niż sportowe właściwości. O ile jednak w przypadku nowego Toledo „sportowy styl” to raczej walor dodatkowy, a nie istota charakteru auta, to Leon ma być, i chyba będzie, modelem bezkompromisowo sportowym. Tak przynajmniej można wnosić na podstawie Leona Prototipo, którego zaprezentowano podczas ostatniego salonu genewskiego. Leon ma być najbardziej sportowy spośród wszystkich Seatów, ma być modelem stanowiącym wizytówkę tej marki.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8378/leon-prototyp-2005-04.jpg',600,322) ) |
| --- | Leon Prototipo ma charakter coupe, a fakt dysponowania czworgiem drzwi postanowiono jak najskuteczniej ukryć. Tylne szyby mają wiec odpowiedni kształt, a klamki umieszczono całkiem dyskretnie w tylnych słupkach. Auto zaprojektowano dla czterech osób (2+2), choć wersja produkcyjna będzie miała zapewnie pięć miejsc siedzących.
Jakkolwiek banalnie i nieprecyzyjnie nie brzmiałoby określenie bryły samochodu jako „muskularnej”, to w przypadku Leona trudno nie uznać je za adekwatne. Leon wygląda bardzo imponująco, dynamicznie, a przy tym efekt wizualny osiągany jest powściągliwymi środkami. Nie ma żadnych dziwactw, raczej starannie dobrane proporcje konserwatywnego w istocie pomysłu na auto sportowe.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8378/leon-prototyp-2005-02.jpg',600,350) ) |
| --- | By udokumentować zasadność sportowych aspiracji Leona, jego targową zapowiedz - Leona Prototipo – wyposażono w bardzo dynamiczną jednostkę pracującą w systemie bezpośredniego wtrysku paliwa FSI . Dzięki turbosprężarce, moc maksymalna 200 KM (147 kW) dostępna jest w przedziale od 5100 do 6000 obr/min. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem zautomatyzowanej sześciostopniowej skrzyni biegów DSG. Brzmi to wszystko doskonale i takie jest w istocie, bo… ów zespół napędowy jest zapożyczony od najnowszego Golfa GTI. Nic więc dziwnego, że nawet czas przyspieszania od 0 do 100 km/h jest taki sam, jak w Golfie GTI i wynosi 6,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 236 km/h.
Jako, że Golf GTI jest tym, co Volkswagen ma najlepszego do zaoferowanie w dziedzinie aut usportowionych, widać wyraźnie, że projekt nowego Leona potraktowano w grupie VW bardzo serio. Jeśli nowy Leon będzie się odznaczał walorami Golfa GTI i powierzchownością, której przedsmak zdradza Prototipo, to można mu chyba wróżyć duże sukcesy.