Trwa ładowanie...

Czteronapędowa klasa C

Czteronapędowa klasa C
d2xqs7l
d2xqs7l

Latem na rynki europejskie zostanie wprowadzony Mercedes-Benz klasy C z napędem na obie osie (4MATIC).

Układ 4MATIC będzie dostępny w wersjach C 280, C 350 i C 320 CDI. Jest wydajniejszy od poprzedniego napędu, ma niższą masę i mniejsze wymiary, co znajduje odzwierciedlenie w spadku zużycia paliwa.

C 280 4MATIC z silnikiem o mocy 231 KM zużywa średnio 9,6 l benzyny na 100 km, jest więc oszczędniejszy od swego poprzednika o 0,2 l. W przypadku C 320 CDI 4MATIC (po raz pierwszy w klasie C napęd na cztery koła z silnikiem wysokoprężnym) z dieslem osiągającym moc 224 KM i średnie zapotrzebowanie na olej napędowy wynosi 7,7 l/100 km.

Standardowym wyposażeniem klasy C 4MATIC jest pakiet Agility Control, obejmujący aktywne amortyzatory, 7 poduszek powietrznych, aktywne zagłówki foteli, automatyczną klimatyzację, aluminiowe felgi oraz 7-stopniową automatyczną skrzynię biegów przekonstruowana przez Mercedesa specjalnie do wersji z napędem na cztery koła.

d2xqs7l

System 4MATIC jest non-stop aktywny wspierając kierowcę w złych warunkach drogowych. Jego najważniejszy element stanowi skrzynka rozdzielcza z centralnym mechanizmem różnicowym, zintegrowana w skrzyni biegów. Tu siła napędowa jest rozdzielana pomiędzy osie przednią i tylną w stosunku 45:55.

Nowoopracowane sprzęgło wielotarczowe w centralnym mechanizmie różnicowym przenosi moc silnika na cztery koła z bazową siłą blokowania wynoszącą 50 Nm pomiędzy osiami.

Mercedes-Benz łączy standardowo permanentny napęd na cztery koła z systemem ESP oraz kontroli trakcji 4ETS. Ten ostatni selektywnie przyhamowuje koła w przypadku ich uślizgu, zwiększając siłę napędową na kołach, które mają dobrą przyczepność.

d2xqs7l

System wykorzystuje sygnały czujników do pomiaru automatycznych impulsów hamowania, co poprawia trakcję na śliskich nawierzchniach i zwiększa stabilność podczas krytycznych manewrów. W efekcie 4ETS zapewnia taki sam efekt jak tradycyjne blokady mechanizmów różnicowych, zarazem jednak zapewnia o wiele wyższy komfort jazdy niż w innych autach z napędem na cztery koła.

Autor: (mp)

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj