Lexus RX I
*25 tysięcy złotych wystarczy nam również na zakup auta z segmentu premium. *
Na rynku używanych z łatwością znajdziemy Lexusa RX pierwszej generacji - oferowany był od 1998 do 2003 roku, także jako Toyota Harrier na rynku amerykańskim. Pierwszy popularny crossover japońskiej, luksusowej marki cieszy się do dziś ogromnym uznaniem mechaników i samych użytkowników. Pancerne rozwiązania techniczne nie wymagają wysokich wydatków eksploatacyjnych - wystarczy regularny serwis, by silnik i automatyczna skrzynia biegów pracowały bezawaryjnie nawet przez 500 tysięcy kilometrów.
Wnętrze urządzono iście w japońskim stylu, a twarde plastiki solidnie spasowano. W większości egzemplarzy znajdziemy skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane fotele, szyby, rozbudowany zestaw audio, czy automatyczną klimatyzację. Dodatkowo od 2001 roku seryjnie montowano kolorową nawigację. Pod maską instalowano wyłącznie silniki benzynowe. Bazowy czterocylindrowy 2,2 o mocy 139 KM, 2,4 159 KM i 3,0 V6 219 KM. Wszystkie współpracowały z czterobiegowym automatem przekazując moc na przednie lub wszystkie koła. Sporo droższa odmiana hybrydowa dysponowała napędzaną przez silniki elektryczne tylną osią. Problem stanowi jedynie niewielka podaż - około 10 sztuk na najpopularniejszym serwisie ogłoszeniowym.