Land Rover Freelander II
W świecie SUV-ów i modnych crossoverów swoich sił próbują także producenci doskonałych samochodów terenowych.
Obok amerykańskiego Jeepa możemy zdecydować się również na brytyjskiego Land Rovera. Wyspiarze od 2006 do 2014 produkowali drugą generację kompaktowego Freelandera. Po wpadkach jakościowych i dużej awaryjności pierwszej generacji, wyciągnięto odpowiednie wnioski. Zaprojektowany od podstaw pojazd otrzymał dopracowany układ jezdny, nadwozie wzorowo zabezpieczone przed korozją, przestronne i dobrze wykonane wnętrze, a także sprawdzone jednostki napędowe - czyli to wszystko, czego brakowało poprzednikowi.
Tym razem zarówno na przednich jak i tylnych fotelach siedzi się wygodnie, a plastiki nie trzeszczą w czasie jazdy. Zdarzają się jednak kosztowne przygody z rozbudowaną elektroniką. Silniki benzynowe 2,0 EcoBoost 243 KM i 3,2 Si 233 KM są paliwożerne. Znacznie lepszym wyborem jest diesel 2,2 autorstwa PSA generujący 150, 160 lub 190 KM. 25 tysięcy złotych pozwoli na kupno auta z początku produkcji i w dość ubogiej specyfikacji wyposażeniowej.