Corsa 111 lat - test

None

Obraz

/ 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Kiedy na początku tego roku Niemcy zapowiadali zmiany w Corsie, wszyscy spodziewali się upodobnienia jej do Insigni.

/ 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Tymczasem na pierwszy rzut oka, nowa Corsa niczym nie różniła się od starego modelu.

/ 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Żeby chociaż lampy, lub atrapa chłodnicy, a tu nic. Nawet wnętrze pozostało bez zmian.

/ 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Okazuje się jednak, że w słabych czasach dla Opla, postanowiono przeprowadzić zmiany, które będą miały inny charakter niż klasyczny lifting.

/ 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Przy pracach nie zatrudniono stylistów. Zamiast nich, nieco większy budżet dostali inżynierowie.

/ 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Corsa dostała więc całkowicie nowe amortyzatory, sprężyny i drążki stabilizatorów. Zmieniono nieco nastawy elektrycznego wspomagania kierownicy. Do komputera wgrano również całkiem nowy program ESP.

/ 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Pod maską znalazły się również nowe jednostki napędowe. Jak to wszystko działa, sprawdziliśmy na przykładzie trzydrzwiowego auta z wolnossącym silnikiem o pojemności 1.4 litra.

/ 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Jednostka po zmianach jest dostępna w dwóch wersjach mocy - słabszej 87 i mocniejszej 100 KM. Kiedy okazało się, że do naszej redakcji trafi Corsa ze 100-konnym silnikiem uśmiech zagościł na naszych ustach.

/ 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Wnętrze Corsy zasługuje na pochwałę. Choć po liftingu nie otrzymało charakterystycznego dla nowej Astry i Insigni kokpitu centralnego, jest jednak wykonane ładnie i z bardzo dobrej jakości materiałów.

10 / 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Dwukolorowa deska może się podobać, chociaż czerwony kolor przy ostrym świetle odbija się w przedniej szybie.

11 / 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Skórzana kierownica ze sterowaniem radiem, w standardzie, świetnie się trzyma. Trzeba się przyzwyczaić do obsługi przełączników kierunkowskazów i wycieraczek - zamiast standardowego rozwiązania Opel użył styków.

12 / 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Oswoić trzeba się też ze sterowaniem nawiewem - znów niepotrzebnie skomplikowana elektronika - na szczęście to tylko opcja. W opcji jest również pakiet z podgrzewanymi fotelami i niespotykaną w tej klasie aut, podgrzewaną kierownicą - za 1 650 zł.

13 / 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Corsa zaskakuje natomiast swoją praktycznością. Pomimo trojga drzwi i zdawałoby się niewielkich rozmiarów, we wnętrzu zmieszczą się bez kłopotu cztery dorosłe osoby. Nawet na tylnej kanapie pasażerowie nie będą narzekać na brak miejsca ani na go ani na głowę.

14 / 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Sporo zmieści się też w bagażniku tego małego auta. Jego pojemność to 285 l, co w praktyce oznacza, że na upartego spakujemy się na wakacje. Dodatkową zaletą jest składana, dzielona kanapa z regulowanym kątem oparcia - również niespotykanym w klasie.

15 / 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Producent podaje, że sprint do setki zajmuje Corsie aż 11,9 sekundy. Nie jest to oszałamiający wynik. Aż prosi się o turbinę, jak choćby w Polo 1.2 TSi. Nie dość, że niemiecki konkurent ma mniejszą pojemność, to jeszcze dysponuje większą o 5 KM mocą i do tego jest szybszy w sprincie o prawie dwie sekundy.

16 / 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Do tego dochodzi spalanie. Na papierze zwycięzcą jest znów silnik VW. Jego średnie zapotrzebowanie na paliwo wynosi 5,3 l, natomiast Corsa potrzebuje, według producenta 5,5 l.

17 / 17Sprytny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Gorzej prezentuje się sprawa w rzeczywistości - trasa z Warszawy do Gdańska, jazda w korkach, czasem mocniejsze wciśnięcie gazu i komputer pokazuje ponad 7 litrów. Podczas jazdy na trasie, jeżeli nie jedziemy jak ślimak, uda się zbić ten wynik do nieco poniżej sześciu litrów. Może gdyby doszedł szósty bieg w dość precyzyjnej skrzyni wyszło by jeszcze mniej?

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3