Marka Volkswagen znacznie zwiększyła swoją sprzedaż na świecie. W pierwszych trzech miesiącach roku klientów znalazło 1,36 mln samochodów (10,5 proc. więcej niż rok wcześniej). W marcu marka odnotowała także rekord sprzedaży w pojedynczym miesiącu: 536 600 aut (wzrost o 14,6 proc.). Doskonały wynik Volkswagen zanotował także w Polsce, gdzie od stycznia do marca sprzedano 5 690 samochodów (+38,9 proc.).
Mimo niełatwej sytuacji na rynkach południowoeuropejskich Volkswagen zwiększył swoją sprzedaż w Europie w pierwszym kwartale do 441 800 sztuk (+5,1 proc.). Sprzedaż w Europie Zachodniej (bez Niemiec) nieznacznie spadła do 232 600 aut (-3,7 proc.), jednak w Europie Środkowej i Wschodniej była wyższa o 61,8 proc. (60 200 pojazdów). Coraz wyższy poziom sprzedany odnotowywany jest w Rosji. Nabywcom przekazanych zostało tam dwa razy więcej samochodów (35 800), niż w analogicznym okresie 2011 roku.
Także poza Europą sprzedaż samochodów osobowych Volkswagen wzrosła. W regionie Azji i Pacyfiku do marca klienci odebrali 540 600 aut, czyli o 13,7 proc. więcej, niż w pierwszym kwartale 2011 roku. Na największym pojedynczym rynku, w Chinach (z Hongkongiem) w trzech pierwszych miesiącach sprzedaż wyniosła 483 400 sztuk (+12,5 proc.). W Ameryce Północnej Volkswagen sprzedał 135 700 samochodów, czyli o 27,6 proc. więcej, niż rok wcześniej.
sj