Rozrząd
Kolejny krok to zbadanie oraz wymiana paska rozrządu i jego osprzętu. To nie tylko pasek, ale również napinacz, rolka i pompa wody; jeśli jest napędzana za jego pomocą, lepiej od razu ją wymienić. To wielce istotne zagadnienie, bo w przypadku kolizyjnego rozrządu i zerwania paska narażamy się na zniszczenie jednostki napędowej. Uszkodzeniu mogą ulec: zawory, gniazda zaworowe czy wałki rozrządu. Przed tymi działaniami mogą nas ochronić jedynie wiarygodne dokumenty, potwierdzające terminowe wykonywanie tej czynności obsługowej. Jeśli takich nie ma, a zdecydujemy się pominąć ten element, to rozpoczynamy grę w rosyjską ruletkę.
Wymiana paska rozrządu, w zależności od modelu auta, to około 500-1000 zł. Są także silniki wyposażone w łańcuch zamiast elastycznego paska, wtedy wymieniamy go tylko w przypadku widocznego zużycia czy rozciągnięcia ogniw, objawiającego się dzwonieniem podczas pracy silnika. Nie lekceważmy tego.