Citroen C4 Cactus: podbić segment C
Citroen zaprezentował swój najnowszy model - C4 Cactus. Pojazd ma wskazywać kierunek rozwoju, w którym podąży francuska marka.
Nowe modele Citroena mają charakteryzować się mocniejszym stylem, poprawionym komfortem i większą ilością użytecznych technologii - a to wszystko za niższą cenę. Na koniec pierwszego półrocza 2014 r. Francuzi zaoferują również nowe formy finansowania zakupu samochodu, opierające się na umożliwieniu klientowi dostosowanie miesięcznego ryczałtu do budżetu, jakim dysponuje oraz wybór wyposażenia i usług adekwatnych do jego rzeczywistych potrzeb. Oferta obejmować będzie też "zakup od kilometra", zgodnie z którym cena zależeć będzie od realizowanego przebiegu.
Styliści w modelu C4 Cactus zastosowali gładkie powierzchnie i płynne linie pozbawione agresywnego charakteru. Dach i boczna część nadwozia za tylnymi drzwiami "unoszą się" nad dolnym pasem karoserii bez wyraźnego połączenia z nim, na sylwetce nie zabrakło też graficznych elementów dekoracyjnych oraz belek umieszczonych na panoramicznym dachu. Ciekawym rozwiązaniem są tzw. "Airbumps" - elastyczna warstwa z termoplastycznego poliuretanu z kapsułami wypełnionymi powietrzem amortyzuje lekkie uderzenia. Znajdują się one na bocznych listwach auta i zderzakach, mogąc przybrać jeden z czterech kolorów.
Samochód ma gabaryty kompaktowego hatchbacka (4,16 m długości, 1,73 m szerokości, 1,48 m wysokości, rozstaw osi - 2,60 m). 1/3 powierzchni C4 Cactus stanowią powierzchnie przeszklone a 2/3 - karoseria. Konstruktorzy zdecydowali się na skrócone zwisy, dzięki którym koła osadzone są na skrajach nadwozia. Masę zmniejszono o 200 kg w stosunku do Citroena C4 i wynosi ona finalnie 965 kg. Tak dobry wynik jest zasługą kompaktowej i lekkiej płyty podłogowej, redukcji masy wielu elementów oraz zastosowania na szerszą skalę aluminium.
We wnętrzu znajdziemy niską deskę rozdzielczą o poziomym układzie, poduszkę powietrzną dla pasażera z przodu w dachu, cyfrowy ekran zamiast zestawu wskaźników oraz dotykowy wyświetlacz 7-calowy zastępujący przełączniki. Widoczny jest również motyw podróży - klamki drzwi i górny schowek nawiązują stylistycznie do walizek podróżnych. Tapicerka foteli, obicia drzwi i deski rozdzielczej dostępne będą w trzech tonacjach kolorystycznych.
Kierowca będzie miał do dyspozycji wiele systemów wspomagających, ułatwiających parkowanie i ruszanie na wzniesieniu, pokazujących obraz z kamery cofania, statycznie doświetlających zakręty czy automatycznie wzywających pomoc w razie wypadku. Za napęd z kolei odpowiadać będą silniki nowej generacji o niskiej pojemności - benzynowe PureTech i wysokoprężne BlueHDi.
Źródło: Citroen
ll/moto.wp.pl