Orientacyjna średnia rentowność netto w polskiej branży dilerskiej była w 2011 r. niższa niż 1 proc. jak podaje Dziennika Gazety Prawne przychody sprzedawców aut w zeszłym roku zmalały o 3 mld zł.
W 2011 roku zarejestrowano w Polsce 277 400 nowych samochodów osobowych. Jest to wynik o przeszło 12 proc. mniej niż rok wcześniej. Wynika z tego, że dilerzy zainkasowali ok. 21,9 mld zł. Zysk "na czysto" wyniósł 21 mln.
Eksperci alarmują, że blisko połowa detalicznych sprzedawców aut jest w bardzo słabej kondycji finansowej, natomiast w tej grupie co piąty diler jest w sytuacji niemalże dramatycznej.
Lekiem na trudną sytuację jest konsolidacja. Z rankingu TOP 50 przygotowywanego przez DCG wspólnie z Samarem wynika, że 50 największych firm dilerskich zagarnęło niespełna 40 proc. polskiego rynku sprzedaży aut.