Trwa ładowanie...
03-01-2017 17:00

Chrysler Portal Concept: minivan dla młodzieży

Chrysler Portal Concept: minivan dla młodzieżyŹródło: zdjęcie producenta
d37s6nn
d37s6nn

Koncern Fiat-Chrysler podczas technologicznych targów CES w Las Vegas zaprezentuje koncept samochodu przyszłości. Zdaniem producenta Portal ma prezentować, jak będzie za kilka lat wyglądał pojazd, który przyciągnie młodych klientów.

Oprócz futurystycznej stylistyki, Chrysler Portal Concept wydaje się wpisywać w najnowsze trendy w motoryzacji. Przede wszystkim będzie to samochód elektryczny, który ma mieć zasięg ponad 250 mil (ponad 400 km). Zapewniać to będą akumulatory o pojemności 100 kWh. Parametry te są jak najbardziej realne, gdyż odpowiadają temu, co już dziś oferuje Tesla. Dodatkowo Chrysler zapowiedział, że zasięg 150 mil (ok. 240 km) ma być dostępny po ładowaniu szybką ładowarką przez zaledwie 20 minut.

Drugą najważniejszą cechą ma być tryb autonomiczny. Nie będzie to jednak samochód, który ma całkowicie radzić sobie bez udziału kierowcy. Możliwość oddania pojazdu „w ręce” elektroniki będzie ograniczona do podróży po autostradzie. Oznacza to, że również w tej kwestii Chrysler proponuje technologię, która już jest dostępna.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Z bardziej nietypowych nowinek technologicznych Chrysler Portal posiada system rozpoznawania twarzy i sterowanie głosowe. Dzięki pierwszemu z tych rozwiązań, samochód będzie „wiedział”, kto wsiadł za kierownicę i automatycznie dostosuje wszystkie ustawienia.

d37s6nn

Nowoczesny samochód musiał otrzymać nowoczesne opakowanie. We wnętrzu królują wyświetlacze i panele dotykowe, a kierownica kształtem przypomina te montowane w sportowych bolidach. Również z zewnątrz widać, że pozwolono stylistom puścić wodze fantazji. Wystarczy rzut oka, aby powiedzieć, że mamy do czynienia z samochodem z przyszłości. Boczne lusterka zastąpiono kamerami, a przeszklone na dole drzwi rozsuwają się na boki.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Można się domyślić, że te ostatnie dodatki nie mają szans trafić do auta produkcyjnego, ale wątpliwości budzi jeszcze jedna rzecz. Minivany są dziś w odwrocie. Do tego są to samochody skierowane nie do „młodych i aktywnych” (jak tę grupę nazywają specjaliści od reklamy), ale do ustatkowanych rodzin. Trudno zatem nazwać minivana młodzieżowym i modnym. Czy Chrysler liczy na odwrócenie trendu?

Szymon Jasina, Wirtualna Polska

d37s6nn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d37s6nn
Więcej tematów