Podczas salonu samochodowego Detroit 2012 Chevrolet zaprezentował dwa koncepcyjne samochody coupe dedykowane młodym klientom, którzy w oparciu o własne pomysły mogą pomóc w stworzeniu tych pojazdów.
W ciągu ostatniego roku Chevrolet konsultował się z młodymi klientami w całych Stanach Zjednoczonych. W oparciu o ich opinie firma stworzyła modele koncepcyjne, które odzwierciedlają oczekiwania tej grupy w zakresie stylistyki i funkcjonalności.
Code 130R, pierwszy z konceptów Chevroleta, to czterodrzwiowe coupe o prostej linii profilu nadwozia. Samochód wyróżnia się całkowicie nowym czerwonym lakierem metalicznym, złotymi obręczami z anodyzowanego aluminium, stylistyką zwiastującą wysokie osiągi oraz napędem na tylne koła. Na nadwoziu modelu Code 130R został umieszczony emblemat Chevroleta ze skrzyżowanymi flagami, który ostatnio umieszczany był jedynie na modelu Corvette. Przedstawiciele marki powiedzieli, że chcą wrócić do tego, aby był to wyróżnik wszystkich sportowych modeli.
Projektanci modelu Code 130R zastosowali silnik z turbodoładowaniem, który został przystosowany do współpracy z technologią eAssist. Dzięki funkcji wyłączania silnika podczas postoju, odzyskiwania energii z hamowania oraz wyrównanemu momentowi obrotowemu podczas przyspieszania, koncept ten łączy osiągi sportowej turbodoładowanej jednostki napędowej z oszczędnością paliwa.
Tru 140S, drugi z konceptów Chevroleta, jest przednionapędowym, czteromiejscowym sportowym coupe. Ten trzydrzwiowy hatchback został zaprojektowany jako przystępny cenowo i atrakcyjny wizualnie samochód sportowy. Koncept został zaprezentowany w nowym, białym matowym kolorze lakieru z chromowanymi kołami i emblematami ze skrzyżowanymi flagami. Tru 140S powstał na tej samej płycie podłogowej, na której zbudowano Chevrolety Cruze i Volt o rozszerzonym zasięgu.
- Młodzi klienci szukają funkcjonalnych samochodów z nadwoziem typu coupe. Stylistyka modeli Code i Tru odzwierciedla ich oczekiwania - powiedział Frank Saucedo, dyrektor studia projektowego GM North America Advanced Design w Los Angeles, w którym powstały oba koncepty.
- Nabywca docenia zaawansowane rozwiązania łącznościowe - mówi Saucedo. - Możliwość pozostawania w ciągłym kontakcie ze światem cyfrowym poprzez integrację przenośnych urządzeń za pomocą systemu MyLink i sieci Wi-Fi przekształca pojazd w osobistą stację dokującą.
Chevrolet zapewnia, że modele koncepcyjne cechują się atrybutami, które doceniają młodsi nabywcy:
- funkcjonalność auta typu sedan uzyskana w nadwoziu sportowego coupe, które pomieści cztery osoby,
- możliwości przyłączeniowe oraz udogodnienia w postaci innowacyjnych schowków, sieci Wi-Fi, integracji telefonów komórkowych z systemem Chevrolet MyLink oraz wyświetlacza head-up,
- zużycie paliwa na poziomie 5,9 l/100 km (40 mpg) uzyskane w silniku 1,4 l Turbo Ecotec o mocy około 150 KM,
- wstępne ceny wersji produkcyjnej rozpoczynające się od około 20 000 dolarów (ok. 70 000 zł).
sj