Chevrolet Trax
Mały SUV na czasie
Zarówno u nas, jak i na świecie małe SUVy do miasta są coraz bardziej poszukiwane. Nic dziwnego, że za nowym trendem tak chętnie podążają kolejni producenci. Chevrolet próbuje swoich sił w tej konkurencji z najnowszym modelem o twardo brzmiącej nazwie Trax. W Polsce już jest w cennikach. Najtańsza wersja kosztuje 59 990 zł.
Zarówno u nas, jak i na świecie małe SUVy do miasta są coraz bardziej poszukiwane. Nic dziwnego, że za nowym trendem tak chętnie podążają kolejni producenci. Chevrolet próbuje swoich sił w tej konkurencji z najnowszym modelem o twardo brzmiącej nazwie Trax. W Polsce już jest w cennikach. Najtańsza wersja kosztuje 59 990 zł. Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach już w czerwcu. Chevrolet był pionierem w budowaniu tego typu samochodów. Już w1935 roku zaczynali z potężnym modelem Suburban, by dziś firmować swoim logo takie niewielkie autko z podwyższonym zawieszeniem i dostępnym jako opcja napędem na cztery koła. Gdzieś już widzieliście podobny model? Jasne, że tak. Chevrolet Trax jest bliskim kuzynem Opla Mokki, a jak wiadomo, obie marki należą do koncernu GM.
Z segmentem SUV-B Chevrolet wiąże wielkie nadzieje. To nie powinno dziwić, gdy weźmiemy pod uwagę, że sprzedaż kompaktowych SUVów wzrosła z poziomu 130 214 samochodów w roku 2008 do niemal 264 000 egzemplarzy w roku 2012. Zdecydowaną większość pośród nich stanowią mieszkańcy miast. Choć infrastruktura drogowa w naszym kraju się rozwija, dzieje się to w ślimaczym tempie. Wiele dróg nie doczekało się jeszcze remontu. Wiele ulic w naszych miastach jest w opłakanym stanie. I właśnie dlatego samochody z podwyższonym zawieszeniem na naszych drogach mają sens, jak nigdzie indziej. Absurdalnie wysokie krawężniki, głębokie jak studnia wyrwy w asfalcie albo zrujnowana kostka brukowa to częsty widok.
Za co kochamy takie samochody? Ważne jest przestronne wnętrze z dużą ilością przemyślanych schowków, wygodne fotele i wysoka pozycja za kierownicą oraz znakomita widoczność we wszystkich kierunkach. Chevrolet Trax jest w stanie wszystko to zagwarantować. Na pierwszy rzut oka wydaje się być znacznie większym samochodem. Dzieje się tak za sprawą wysokiej sylwetki i masywnych, wyraźnie zarysowanych nadkoli. W rzeczywistości ma 4248 mm długości, 1766 mm szerokości i 1674 mm wysokości. Rozstaw jego osi to 2555 mm. Prześwit to 158 mm w wersjach z napędem na przednią oś i 168 mm w wersji z napędem na cztery koła. Bagażnik ma pojemność 356 litrów. Po złożeniu siedzeń mamy do dyspozycji 1370 litrów.