Następca Evandy powstał z myślą o europejskim kliencie. Jego najważniejszymi atutami jest komfort, bogate wyposażenie i rozsądna cena.
Epica to największy z oferowanych obecnie w Europie Chevroletów, który na naszym kontynencie debiutuje na rynku reprezentacyjnych sedanów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10710/chevrolet-epica-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Nowy model jest pierwszym samochodem produkowanym przez spółkę GM DAT z sześciocylindrowym silnikiem, a także pierwszym autem tej firmy z taką jednostką zamontowaną poprzednie. Epica została zaprojektowana przez Amerykanina Davida Lyona przy udziale koreańskich stylistów.
Cechy szczególne
Auto posiada masywne, solidne nadwozie, które zapowiada sporo przestrzeni we wnętrzu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10710/chevrolet-epica-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Nowy Chevrolet jest wyposażony w wiele elementów z zakresu bezpieczeństwa biernego m.in. sztywną kabinę pasażerską (wykonaną w 40 proc. z wysokowytrzymałej stali), przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne i kurtynowe, ograniczniki siły napięcia pasów oraz napinacze pasów.
Wnętrze zostało starannie wykonane – deska rozdzielcza z klasycznymi zegarami jest czytelna, a wszystkie przełączniki łatwo dostępne. Wyświetlacz komputera pokładowego oraz sterowanie klimatyzacją i radioodtwarzaczem CD umieszczono na konsoli centralnej.
Pasażerowie mają dużo miejsca, zarówno na obszernych przednich fotelach, jak i na wygodnej tylnej kanapie. Za to bagażnik o pojemności 480 litrów ma nieco ograniczoną objętość przez głęboko wnikające nadkola. W razie konieczności, oparcia kanapy można złożyć w proporcji 60:40, jednak niewielki otwór pomiędzy bagażnikiem a kabiną ogranicza możliwość przewiezienia większych ładunków.
ZAPRASZAMY DO GALERII CHEVROLET EPICAZAPRASZAMY DO GALERII CHEVROLET EPICA
Silniki
Pod maską testowanego modelu pracował 144-konny silnik 2,0 l. Ta benzynowa jednostka posiada głowicę, kadłub i miskę olejową wykonaną ze stopów lekkich. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10710/chevrolet-epica-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Odznacza się niewielką masą własną i wymiarami. Napęd, za pośrednictwem manualnej 5-stopniowej skrzyni biegów, przekazywany jest na koła przednie.
Jak na 1,5-tonowe auto moc silnika nie jest imponująca- brakuje koni mechanicznych zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów. Jednostka napędowa pracująca w Epice jest za to znakomicie wyciszona, więc podczas jazdy można spokojnie rozmawiać lub słychać ulubionej muzyki.
Jazda
Jeżeli nie posiadamy sportowych aspiracji, to jazda koreańską limuzyną może być całkiem przyjemna.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10710/chevrolet-epica-4-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Regulowany elektrycznie fotel kierowcy można łatwo dopasować do sylwetki. Duże szyby i lusterka wsteczne zapewniają doskonałą widoczność z kabiny, co znacznie poprawia bezpieczeństwo jazdy.
Jak można się było spodziewać, zawieszenie Epiki zostało komfortowo zestrojone. Wyposażono je w kolumny McPhersona z przodu oraz oś wielowahaczową z tyłu. Epica posiada także cztery hamulce tarczowe (wentylowane z przodu), czterokanałowy system ABS oraz elektroniczny system rozkładu siły hamowania.
Gwałtowne zmiany kierunku jazdy przy dużej prędkości mogą spowodować przechyły nadwozia, ale prowadzenie Chevroleta nie powoduje skoków ciśnienia tętniczego u kierowcy. Auto zachowuje się stabilnie, a przy tym znakomicie radzi sobie z nierównościami na drodze, zapewniając komfortową podróż.
Epica dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia - LS oraz LT. Podstawowa odmiana LS posiada regulowaną wysokość siedzenia kierowcy, elektryczne podnoszenie szyb przednich i tylnych, szyby izolowane termicznie, klimatyzację oraz zestaw audio z odtwarzaczem MP3.
Ekskluzywna wersja LT oferuje dodatkowo m.in. skórzaną tapicerkę, elektronicznie sterowaną automatyczną klimatyzację, system stabilizacji toru jazdy oraz system wspomagający parkowanie.
Podsumowanie
Chevrolet Epica z pewnością jest o wiele bardziej udanym modelem niż jego poprzednicy – Leganza i Evanda. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10710/chevrolet-epica-5-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Posiada reprezentacyjny wygląd, nowoczesną stylizację nadwozia i bogate wyposażenie. Koreańsko-amerykańskie auto raczej nie powalczy z modelami prestiżowych marek w tym segmencie, ale jest ciekawą alternatywą dla tych, którzy poszukują wygodnej limuzyny za rozsądną cenę.
ZAPRASZAMY DO GALERII CHEVROLET EPICAZAPRASZAMY DO GALERII CHEVROLET EPICA
Wybrane dane techniczne:
| Rodzaj silnika | Benzynowy |
| --- | --- |
| Liczba cylindrów/zaworów | 6/24 |
| Pojemność skokowa (cm3 ) | 1993 |
| Moc maksymalna (KM-obr/min)
| 144-6400 |
| Maks. moment obr. (Nm-obr/min) | 195-3800 |
| Rozpędzanie 0-100 km/h (s) | 9,9 |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 207 |
| Droga hamowania ze 100 km/h (m) | 40 |
| Pojemność bagażnika (l) | 480 |
| Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ) | 65 |
| Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km) | 6,3/11,4 |
| Długość/szerokość/wysokość (cm) | 480/181/145 |
| Rozstaw osi (cm) | 270 |
| Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 3/6 |
| Cena (zł) | 87 790 |
Nasza ocena
Przestronność wnętrza | Wystarczająca ilość miejsca z przodu i tyłu, ograniczona nadkolami pojemność bagażnika. | |
---|---|---|
Poziom hałasu | * | Do prędkość 100 km/h poziom hałasu nie jest wysoki. |
Hamulce | 40 metrów to dobry wynik. | |
Dynamika | * | Przeciętna dynamika. |
Zużycie paliwa | * | Jak na auto tej klasy, zużycie paliwa na przeciętnym poziomie. |
Wyposażenie podstawowe | * | Bogate wyposażenie seryjne |
Wyposażenie seryjne:
| Poduszki powietrzne | 6 |
| --- | --- |
| Układ ABS | S |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S |
| Centralny zamek | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S |
| Lusterka zewnętrzne sterowane/podgrzewane elektrycznie | S/S |
| Klimatyzacja dwustrefowa | S | S - wyposażenie seryjne
Autor: Tomasz Szmandra