CFMoto 450SR pokazuje, że Chińczycy rosną w siłę i nie mają czego się wstydzić
Przed premierą do sieci wyciekło zdjęcie i informacje o nowym sportowym motocyklu CFMoto 450SR. Jest to jeden z najlepiej wyglądających chińskich motocykli, który - postawiony obok włoskich maszyn - nie będzie odbiegał od nich stylem.
Chińska marka CFMoto pod koniec 2021 r. zaskoczyła odważnym konceptem sportowego motocykla o nazwie SR-C21. Wyglądał on agresywnie, nowocześnie i stylowo. Teraz zadebiutować ma jego produkcyjna wersja i mimo kilka zmian udało się zachować robiący wrażenie efekt konceptu.
Motocykl produkcyjny zachował z prototypu światła do jazdy dziennej o charakterystycznym kształcie czy skrzydła po bokach owiewki, które może w takiej maszynie nie są niezbędne, ale na pewno wyglądają bardzo dobrze. Każdy element nadwozia, łącznie z siedzeniem, daje do zrozumienia, że mamy do czynienia z poważnym sportowcem. Można mówić, że to przerost formy nad treścią, ale za to jakiej formy! Na pewno może się podobać.
A jak z tą treścią? Do internetu wyciekły też informacje o specyfikacji CFMoto 450SR. Motocykl ma być napędzany dwucylindrowym silnikiem o pojemności 449 cm3. Mówi się tu o mocy 50 KM, ale można się spodziewać, że jeśli model trafi do Europy, to zostanie dostosowany zarówno do normy Euro 5, jak i wymagań prawa jazdy kat. A2, przy której maksymalna moc jednośladu to 47,6 KM.
Mimo atrakcyjnego wyglądu można się spodziewać, że będzie to prosta i tańsza od bardziej znanych u nas konkurentów maszyna. Widać to po różnicach względem konceptu SR-C21, którzy miał zawieszenie Öhlins czy dwie zabudowane tarcze hamulcowe z przodu i zaciski Brembo.
CFMoto 450SR ma prostszy widelec zawieszenia i pojedynczą tarczę przy przednim kole. Jednak w tej klasie to nic nietypowego. Tak samo wygląda sytuacja w przypadku Yamahy R3 czy KTM-a RC 390. To Honda CBR500R wyróżnia się na ich tle (ale idzie za tym wyższa cena).