CATERHAM 7
Lata produkcji | 1973 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kabriolet |
Silniki | 1.4 (105KM) 1.6 (125-175KM) 1.6 (140 KM) 2.0 (175KM) 2.0 (210KM) 2.0 (263KM) 2.3 (260KM) |
Skrzynie biegów | manualna |
Rozstaw osi (mm) | 2225 |
Długość (mm) | 3100-3380 |
Szerokość (mm) | 1575 |
Wysokość (mm) | 1115 |
Marka |
Caterham 7, to radykalny, sportowy samochód osobowy zaliczany do segmentu G. Zadebiutował w 1973 roku, i praktycznie od tamtych czasów zupełnie się nie zmienił pod względem stylistycznym! Model "7" historycznie odnosi się do modelu o tej samej nazwie produkowanego przez markę Lotus w okresie od 1957 do 1972 roku. W 1973 roku Caterham, będący wtedy największym dealerem marki Lotus, nabył prawa do produkcji i sprzedaży tego modelu, stając się jednocześnie kontynuatorem tej jeżdżącej motoryzacyjnej legendy. Posiada budowę klasycznego roadstera. Wygląd jest również bardzo charakterystyczny, posiada długą i wąską maskę, dwumiejscowe, otwarte nadwozie oraz "odkryte" koła przednie. Napęd przenoszony jest na tylną oś. Konstrukcja tego auta jest bardzo prosta, a brak skomplikowania i w zasadzie brak wyposażenia podnoszącego komfort powodują, że niezależnie od wersji silnikowej, Caterham 7 jest bardzo lekki. Dzięki temu niepotrzebne stało się montowanie potężnych silników. W gamie znajdują się jednostki napędowe o
pojemnościach zaledwie od 1.6 do 2.3 litra i mocach od 121 do 266 KM. Pozwala to jednak na przyspieszenie do pierwszych 100 km/h w granicach od 6,2 do nawet niecałych 3 sekund! Co ciekawe, pierwszy Lotus Seven napędzany był silnikiem o pojemności 1172 cm3 i mocy ledwie 40 KM. Lotus swój model produkował przez 15 lat, podczas których powstały cztery wersje auta. Ciężko jest znaleźć konkurencję dla Caterhama 7, ale można pokusić się o wymienienie wielu firm, które bardziej lub mniej udanie produkują repliki Lotusa Seven/Caterhama 7.