Całkiem nowe Porsche: Cayman

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8477/cayman-porsche-01.jpeg',550,323) ) |
| --- | Niewątpliwie najbardziej charakterystycznym modelem marki Porsche jest model 911, który zaprezentowany został po raz pierwszy w 1963 roku – choć na początku był oznaczany jako 901. Sukces tego modelu był tak ogromny, że właściwie przerodził się w przekleństwo marki Porsche. Otóż klienci, pomimo usilnych starań firmy, nie byli w stanie zaakceptować właściwie żadnego innego modelu. ...poza Boxterem, którego cena jest niemal o połowę niższa od ceny jaką należy zapłacić za upragnioną 911-kę, oraz Cayenne, które jest już zupełnie innym samochodem (SUV). Teraz Porsche zaprezentowało pierwsze zdjęcia całkiem nowego, dwumiejscowego modelu Cayman.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8477/cayman-porsche-02.jpeg',550,325) ) |
| --- | Z pierwszego komunikatu prasowego wynika jasno, że Cayman ma być plasowany pomiędzy modelami Boxter i 911. Przy czym jasnym wydaje się, że z technicznego punktu widzenia Cayman bliższy będzie uboższemu Boxterowi, zaś wizualnie będzie przypominał niedoścignioną 911-kę. I tak, za napęd Caymana posłuży całkiem nowa sześciocylindrowa, umieszczona centralnie jednostka o przeciwsobnym układzie cylindrów (typu boxer). Jej moc maksymalna wynosić będzie 295 KM, zaś maksymalny moment obrotowy 340 Nm. Dzięki tym parametrom, Cayman mknąć będzie mógł z prędkością 275 km/h, a prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego osiągnie już po 5,4 s. Moc przenosić będzie sześcioprzekładniowa manualna skrzynia biegów, lub pięciobiegowy automat (Tiptronic S). Podobnie jak 911-ka.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8477/cayman-porsche-03.jpeg',550,319) ) |
| --- | Cayman wygląda jak rasowe coupe, i z tego względu bezsprzecznie bliższy jest 911-ce, niż Boxterowi. Podobnie też jak model 911, wyposażony będzie w automatycznie wysuwany tylny spoiler. Standardowo montowany będzie Porsche Stability Management (PSM), czyli system wspomagający utrzymywanie zamierzonego toru jazdy. Opcjonalnie zamówić będzie można zawieszenie adaptacyjne, które może obniżać zawieszenie o 10 mm, oraz dostosowywać jego sztywność do warunków drogowych.

Cayman kosztować będzie 58 529 euro w Niemczech, zaś na rynku północnoamerykańskim niemal o jedną trzecią mniej, bo 58 900 dolarów.


Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇