Całkiem nowe Porsche: Cayman

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8477/cayman-porsche-01.jpeg',550,323) ) |
| --- | Niewątpliwie najbardziej charakterystycznym modelem marki Porsche jest model 911, który zaprezentowany został po raz pierwszy w 1963 roku – choć na początku był oznaczany jako 901. Sukces tego modelu był tak ogromny, że właściwie przerodził się w przekleństwo marki Porsche. Otóż klienci, pomimo usilnych starań firmy, nie byli w stanie zaakceptować właściwie żadnego innego modelu. ...poza Boxterem, którego cena jest niemal o połowę niższa od ceny jaką należy zapłacić za upragnioną 911-kę, oraz Cayenne, które jest już zupełnie innym samochodem (SUV). Teraz Porsche zaprezentowało pierwsze zdjęcia całkiem nowego, dwumiejscowego modelu Cayman.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8477/cayman-porsche-02.jpeg',550,325) ) |
| --- | Z pierwszego komunikatu prasowego wynika jasno, że Cayman ma być plasowany pomiędzy modelami Boxter i 911. Przy czym jasnym wydaje się, że z technicznego punktu widzenia Cayman bliższy będzie uboższemu Boxterowi, zaś wizualnie będzie przypominał niedoścignioną 911-kę. I tak, za napęd Caymana posłuży całkiem nowa sześciocylindrowa, umieszczona centralnie jednostka o przeciwsobnym układzie cylindrów (typu boxer). Jej moc maksymalna wynosić będzie 295 KM, zaś maksymalny moment obrotowy 340 Nm. Dzięki tym parametrom, Cayman mknąć będzie mógł z prędkością 275 km/h, a prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego osiągnie już po 5,4 s. Moc przenosić będzie sześcioprzekładniowa manualna skrzynia biegów, lub pięciobiegowy automat (Tiptronic S). Podobnie jak 911-ka.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8477/cayman-porsche-03.jpeg',550,319) ) |
| --- | Cayman wygląda jak rasowe coupe, i z tego względu bezsprzecznie bliższy jest 911-ce, niż Boxterowi. Podobnie też jak model 911, wyposażony będzie w automatycznie wysuwany tylny spoiler. Standardowo montowany będzie Porsche Stability Management (PSM), czyli system wspomagający utrzymywanie zamierzonego toru jazdy. Opcjonalnie zamówić będzie można zawieszenie adaptacyjne, które może obniżać zawieszenie o 10 mm, oraz dostosowywać jego sztywność do warunków drogowych.

Cayman kosztować będzie 58 529 euro w Niemczech, zaś na rynku północnoamerykańskim niemal o jedną trzecią mniej, bo 58 900 dolarów.


Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła