| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8477/cayman-porsche-01.jpeg',550,323) ) |
| --- | Niewątpliwie najbardziej charakterystycznym modelem marki Porsche jest model 911, który zaprezentowany został po raz pierwszy w 1963 roku – choć na początku był oznaczany jako 901. Sukces tego modelu był tak ogromny, że właściwie przerodził się w przekleństwo marki Porsche. Otóż klienci, pomimo usilnych starań firmy, nie byli w stanie zaakceptować właściwie żadnego innego modelu. ...poza Boxterem, którego cena jest niemal o połowę niższa od ceny jaką należy zapłacić za upragnioną 911-kę, oraz Cayenne, które jest już zupełnie innym samochodem (SUV). Teraz Porsche zaprezentowało pierwsze zdjęcia całkiem nowego, dwumiejscowego modelu Cayman.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8477/cayman-porsche-02.jpeg',550,325) ) |
| --- | Z pierwszego komunikatu prasowego wynika jasno, że Cayman ma być plasowany pomiędzy modelami Boxter i 911. Przy czym jasnym wydaje się, że z technicznego punktu widzenia Cayman bliższy będzie uboższemu Boxterowi, zaś wizualnie będzie przypominał niedoścignioną 911-kę. I tak, za napęd Caymana posłuży całkiem nowa sześciocylindrowa, umieszczona centralnie jednostka o przeciwsobnym układzie cylindrów (typu boxer). Jej moc maksymalna wynosić będzie 295 KM, zaś maksymalny moment obrotowy 340 Nm. Dzięki tym parametrom, Cayman mknąć będzie mógł z prędkością 275 km/h, a prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego osiągnie już po 5,4 s. Moc przenosić będzie sześcioprzekładniowa manualna skrzynia biegów, lub pięciobiegowy automat (Tiptronic S). Podobnie jak 911-ka.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8477/cayman-porsche-03.jpeg',550,319) ) |
| --- | Cayman wygląda jak rasowe coupe, i z tego względu bezsprzecznie bliższy jest 911-ce, niż Boxterowi. Podobnie też jak model 911, wyposażony będzie w automatycznie wysuwany tylny spoiler. Standardowo montowany będzie Porsche Stability Management (PSM), czyli system wspomagający utrzymywanie zamierzonego toru jazdy. Opcjonalnie zamówić będzie można zawieszenie adaptacyjne, które może obniżać zawieszenie o 10 mm, oraz dostosowywać jego sztywność do warunków drogowych.
Cayman kosztować będzie 58 529 euro w Niemczech, zaś na rynku północnoamerykańskim niemal o jedną trzecią mniej, bo 58 900 dolarów.