Koniec roku 2011 to także koniec życia rynkowego dwóch modeli marki Dodge: Calibra i Nitro.
Produkcja Dodge'a Caliber rozpoczęła się na początku roku 2006 roku w zakładzie Belvidere Assembly Plant (stan Illinois). Samochód konkurował w segmencie C, a jego atutem miało być podwyższone nadwozie, łączące zalety auta osobowego i SUV-a. Klientom nie przypadła jednak do gustu taka koncepcja. Nabywcy narzekali także na wykończenie wnętrza tanimi i nieprzyjemnymi w dotyku plastikami.
Podstawowymi jednostkami napędowymi były trzy wersje Silnika Światowego o pojemności 1,8, 2,0 oraz 2,4 litra. W Europie Dodge Caliber dostępny był także z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,0 l. W maju 2008 roku Caliber sprzedał się w rekordowej dla tego modelu liczbie 12 856 sztuk. Niestety, już w listopadzie 2009 roku w ręce klientów trafiło zaledwie 412 egzemplarzy, co zaprzepaściło szanse Calibra na podbój rynku. Jego następca - Dodge Dart - zadebiutuje w styczniu 2012 roku podczas Detroit Motor Show.
Drugi przegrany model firmy Dodge - Nitro - zadebiutował na rynku w 2006 roku. - Jako pierwszy SUV klasy średniej tego producenta, Nitro uosabia śmiały, pełen mocy i przebojowy image marki Dodge. Wśród na ogół beznamiętnych rywali Dodge Nitro prezentuje oryginalną formę, doskonałą inżynierię i osiągi, które zainteresują nowych nabywców oraz wstrząsną segmentem pojazdów SUV średniej klasy - tak wejście samochodu na rynek komentował Thomas Hausch, dyrektor ds. światowej sprzedaży i marketingu w Chrysler Group.
- Ten samochód nie powinien nigdy powstać - a to już najnowsza wypowiedź Sergio Marchionne, dyrektora generalnego Fiat-Chrysler Group. Szef koncernu prawdopodobnie nawiązywał do fatalnych wyników sprzedaży tego modelu w ostatnich latach (1 115 sztuk w lipcu 2009 roku).
Ostatnie egzemplarze Dodge’a Caliber i Nitro zjechały z taśmy produkcyjnej fabryki Belvidere i Toledo North w grudniu 2011.
(źródło: mototarget.pl)