C30 T5 R-Design

None

Obraz

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Dwa i pól litra pojemności, pięć cylindrów w rzędzie, do tego turbina i nadwozie długie na niespełna cztery metry. Okazuje się, że w chłodnych skandynawskich umysłach jest miejsce na odrobinę szaleństwa! Oto 230-konne małe Volvo.

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Marka, która jest kojarzona ze statecznymi, nudnymi i superbezpiecznymi autami zdecydowała się na dość nietuzinkowe posunięcie. Po niedawnym liftingu większości modeli, w gamie pojawił się piekielnie mocny i szybki model C30 R-Design z silnikiem T5.

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Jak odróżnić szwedzkiego mocarza od innych maluchów Volvo? Nie powinno być to zbyt trudne. Po naszych ulicach nie jeździ ich zbyt wiele. I tak bardzo oryginalny kształt nadwozia został nieco poprawiony przez szwedzkich stylistów.

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Aby nie było banalnie auto otrzymało nakładki na nadkola, progi oraz obniżony przedni zderzak. Inny niż w serii jest również tylny zderzak, z którego sterczą dwie potężne końcówki wydechu. Do kompletu dodano jeszcze niewielki spoiler dachowy i 18-calowe felgi.

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Aby nie było banalnie auto otrzymało nakładki na nadkola, progi oraz obniżony przedni zderzak. Inny niż w serii jest również tylny zderzak, z którego sterczą dwie potężne końcówki wydechu. Do kompletu dodano jeszcze niewielki spoiler dachowy i 18-calowe felgi.

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Aby nie było banalnie auto otrzymało nakładki na nadkola, progi oraz obniżony przedni zderzak. Inny niż w serii jest również tylny zderzak, z którego sterczą dwie potężne końcówki wydechu. Do kompletu dodano jeszcze niewielki spoiler dachowy i 18-calowe felgi.

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Jak się okazuje, mierzące nieco ponad 4,2 m C30 potrafi naprawdę wiele. Jego pięciocylindrowy rzędowy silnik z turbiną o mocy 230 KM rozpędza do 240 km/h. Do tego dochodzi 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego do 1,5 tys obr./min aż do 5 tys. To wystarcza by pierwszą setkę auto osiągnęło już po 6,7 sek.

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

O sportowym charakterze auta zdaję się przypominać również bagażnik. Jego pojemność 233 l nie zachwyca. Do tego dochodzi również dostęp do jego wnętrza. Nie dość, że próg załadunku jest wysoko, to jest on ograniczony przez kształt tylnej klapy. Gdyby tego było mało szwedzcy projektanci wymyślili pokrywę przestrzeni ładunkowej, która dodatkowo utrudnia załadunek.

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Pomysłów na usportowienie szwedzkiego malucha wystarczyło jeszcze jedynie na dwukolorowe obicie standardowych, choć bardzo wygodnych foteli i metalową nakładkę na konsolę centralną. Na pedały trafiły również metalowe nakładki. Niestety, obszycie skórą potężnej kierownicy i drążka zmiany biegów, nie zamieni wnętrza C30 na bardziej sportowe.

10 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Pomysłów na usportowienie szwedzkiego malucha wystarczyło jeszcze jedynie na dwukolorowe obicie standardowych, choć bardzo wygodnych foteli i metalową nakładkę na konsolę centralną. Na pedały trafiły również metalowe nakładki. Niestety, obszycie skórą potężnej kierownicy i drążka zmiany biegów, nie zamieni wnętrza C30 na bardziej sportowe.

11 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Pomysłów na usportowienie szwedzkiego malucha wystarczyło jeszcze jedynie na dwukolorowe obicie standardowych, choć bardzo wygodnych foteli i metalową nakładkę na konsolę centralną. Na pedały trafiły również metalowe nakładki. Niestety, obszycie skórą potężnej kierownicy i drążka zmiany biegów, nie zamieni wnętrza C30 na bardziej sportowe.

12 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Pierwsze miłe zaskoczenie - wszystkie komendy zarówno komputera pokładowego, jak i obsługa systemu audio jest po polsku. Drugie zaskoczenie, jeszcze bardziej pozytywne, to jakość dźwięku, która płynie z głośników. Mimo braku logo którejś ze znanych marek zajmujących się car audio, Szwedzi spisali się na medal.

13 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

We wnętrzu, na czterech osobnych fotelach, nie brakuje miejsca, nawet dla rosłych pasażerów. Okazuje się, ze również z tyłu wygodnie się rozsiądą osoby ponad 180 cm wzrostu.

14 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Pozytywne wrażenie precyzyjnego układu kierowniczego psuje potężna niczym koło sterowe jachtu oceanicznego kierownica. Na szczęście jej gruby wieniec trzyma się pewnie i wygodnie. Auto, mimo braku zmian nastawów zawieszenia oraz przełożeń układu kierowniczego, prowadzi się pewnie i stabilnie.

15 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Warto również wspomnieć o apetycie tego auta na paliwo. Producent podaje, że w idealnych warunkach, na przejechanie 100 km wystarczy 8,7 l benzyny bezołowiowej. W praktyce jednak ciężko utrzymać auto na niskich obrotach i po pokonaniu ponad 500 km po za miastem okazuje się, średni wynik, wraz z jazdą 200 km po autostradzie, wynosi niewiele ponad 10 l. Podczas jazdy w mieście wynik ten niewiele się zmienia. Po kilku dniach jazdy w gdańskich korkach wzrósł zaledwie o jeden litr.

16 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Wygląd nadwozia auta z pewnością nie pozostawi nikogo obojętnym. Stylistyka samochodu budzi jedynie skrajne reakcje - obrzydzenie lub zachwyt. Co ciekawe, auto w znacznej mierze podoba się kobietom. Dla nich są również mniej męskie wersje auta - z mniejszymi, spokojniejszymi i bardziej oszczędnymi silnikami. Auta te przy okazji są również sporo tańsze od wersji R-design.

17 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Szwedzi, podobnie jak wielu innych producentów postanowi mieć w swojej ofercie ostry samochód kompaktowy o sportowym charakterze. Powstaje tylko pytanie, czy dodanie kilku ozdobników, etykietek i potężnego silnika wystarczy? Na pewno nie by nazwać go autem sportowym, ale z pewnością wystarczy by dostarczył wiele emocji i radości.

18 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Szwedzi, podobnie jak wielu innych producentów postanowi mieć w swojej ofercie ostry samochód kompaktowy o sportowym charakterze. Powstaje tylko pytanie, czy dodanie kilku ozdobników, etykietek i potężnego silnika wystarczy? Na pewno nie by nazwać go autem sportowym, ale z pewnością wystarczy by dostarczył wiele emocji i radości.

19 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Szwedzi, podobnie jak wielu innych producentów postanowi mieć w swojej ofercie ostry samochód kompaktowy o sportowym charakterze. Powstaje tylko pytanie, czy dodanie kilku ozdobników, etykietek i potężnego silnika wystarczy? Na pewno nie by nazwać go autem sportowym, ale z pewnością wystarczy by dostarczył wiele emocji i radości.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025