C30 T5 R-Design

None

Obraz

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Dwa i pól litra pojemności, pięć cylindrów w rzędzie, do tego turbina i nadwozie długie na niespełna cztery metry. Okazuje się, że w chłodnych skandynawskich umysłach jest miejsce na odrobinę szaleństwa! Oto 230-konne małe Volvo.

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Marka, która jest kojarzona ze statecznymi, nudnymi i superbezpiecznymi autami zdecydowała się na dość nietuzinkowe posunięcie. Po niedawnym liftingu większości modeli, w gamie pojawił się piekielnie mocny i szybki model C30 R-Design z silnikiem T5.

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Jak odróżnić szwedzkiego mocarza od innych maluchów Volvo? Nie powinno być to zbyt trudne. Po naszych ulicach nie jeździ ich zbyt wiele. I tak bardzo oryginalny kształt nadwozia został nieco poprawiony przez szwedzkich stylistów.

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Aby nie było banalnie auto otrzymało nakładki na nadkola, progi oraz obniżony przedni zderzak. Inny niż w serii jest również tylny zderzak, z którego sterczą dwie potężne końcówki wydechu. Do kompletu dodano jeszcze niewielki spoiler dachowy i 18-calowe felgi.

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Aby nie było banalnie auto otrzymało nakładki na nadkola, progi oraz obniżony przedni zderzak. Inny niż w serii jest również tylny zderzak, z którego sterczą dwie potężne końcówki wydechu. Do kompletu dodano jeszcze niewielki spoiler dachowy i 18-calowe felgi.

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Aby nie było banalnie auto otrzymało nakładki na nadkola, progi oraz obniżony przedni zderzak. Inny niż w serii jest również tylny zderzak, z którego sterczą dwie potężne końcówki wydechu. Do kompletu dodano jeszcze niewielki spoiler dachowy i 18-calowe felgi.

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Jak się okazuje, mierzące nieco ponad 4,2 m C30 potrafi naprawdę wiele. Jego pięciocylindrowy rzędowy silnik z turbiną o mocy 230 KM rozpędza do 240 km/h. Do tego dochodzi 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego do 1,5 tys obr./min aż do 5 tys. To wystarcza by pierwszą setkę auto osiągnęło już po 6,7 sek.

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

O sportowym charakterze auta zdaję się przypominać również bagażnik. Jego pojemność 233 l nie zachwyca. Do tego dochodzi również dostęp do jego wnętrza. Nie dość, że próg załadunku jest wysoko, to jest on ograniczony przez kształt tylnej klapy. Gdyby tego było mało szwedzcy projektanci wymyślili pokrywę przestrzeni ładunkowej, która dodatkowo utrudnia załadunek.

/ 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Pomysłów na usportowienie szwedzkiego malucha wystarczyło jeszcze jedynie na dwukolorowe obicie standardowych, choć bardzo wygodnych foteli i metalową nakładkę na konsolę centralną. Na pedały trafiły również metalowe nakładki. Niestety, obszycie skórą potężnej kierownicy i drążka zmiany biegów, nie zamieni wnętrza C30 na bardziej sportowe.

10 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Pomysłów na usportowienie szwedzkiego malucha wystarczyło jeszcze jedynie na dwukolorowe obicie standardowych, choć bardzo wygodnych foteli i metalową nakładkę na konsolę centralną. Na pedały trafiły również metalowe nakładki. Niestety, obszycie skórą potężnej kierownicy i drążka zmiany biegów, nie zamieni wnętrza C30 na bardziej sportowe.

11 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Pomysłów na usportowienie szwedzkiego malucha wystarczyło jeszcze jedynie na dwukolorowe obicie standardowych, choć bardzo wygodnych foteli i metalową nakładkę na konsolę centralną. Na pedały trafiły również metalowe nakładki. Niestety, obszycie skórą potężnej kierownicy i drążka zmiany biegów, nie zamieni wnętrza C30 na bardziej sportowe.

12 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Pierwsze miłe zaskoczenie - wszystkie komendy zarówno komputera pokładowego, jak i obsługa systemu audio jest po polsku. Drugie zaskoczenie, jeszcze bardziej pozytywne, to jakość dźwięku, która płynie z głośników. Mimo braku logo którejś ze znanych marek zajmujących się car audio, Szwedzi spisali się na medal.

13 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

We wnętrzu, na czterech osobnych fotelach, nie brakuje miejsca, nawet dla rosłych pasażerów. Okazuje się, ze również z tyłu wygodnie się rozsiądą osoby ponad 180 cm wzrostu.

14 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Pozytywne wrażenie precyzyjnego układu kierowniczego psuje potężna niczym koło sterowe jachtu oceanicznego kierownica. Na szczęście jej gruby wieniec trzyma się pewnie i wygodnie. Auto, mimo braku zmian nastawów zawieszenia oraz przełożeń układu kierowniczego, prowadzi się pewnie i stabilnie.

15 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Warto również wspomnieć o apetycie tego auta na paliwo. Producent podaje, że w idealnych warunkach, na przejechanie 100 km wystarczy 8,7 l benzyny bezołowiowej. W praktyce jednak ciężko utrzymać auto na niskich obrotach i po pokonaniu ponad 500 km po za miastem okazuje się, średni wynik, wraz z jazdą 200 km po autostradzie, wynosi niewiele ponad 10 l. Podczas jazdy w mieście wynik ten niewiele się zmienia. Po kilku dniach jazdy w gdańskich korkach wzrósł zaledwie o jeden litr.

16 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Wygląd nadwozia auta z pewnością nie pozostawi nikogo obojętnym. Stylistyka samochodu budzi jedynie skrajne reakcje - obrzydzenie lub zachwyt. Co ciekawe, auto w znacznej mierze podoba się kobietom. Dla nich są również mniej męskie wersje auta - z mniejszymi, spokojniejszymi i bardziej oszczędnymi silnikami. Auta te przy okazji są również sporo tańsze od wersji R-design.

17 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Szwedzi, podobnie jak wielu innych producentów postanowi mieć w swojej ofercie ostry samochód kompaktowy o sportowym charakterze. Powstaje tylko pytanie, czy dodanie kilku ozdobników, etykietek i potężnego silnika wystarczy? Na pewno nie by nazwać go autem sportowym, ale z pewnością wystarczy by dostarczył wiele emocji i radości.

18 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Szwedzi, podobnie jak wielu innych producentów postanowi mieć w swojej ofercie ostry samochód kompaktowy o sportowym charakterze. Powstaje tylko pytanie, czy dodanie kilku ozdobników, etykietek i potężnego silnika wystarczy? Na pewno nie by nazwać go autem sportowym, ale z pewnością wystarczy by dostarczył wiele emocji i radości.

19 / 19Skandynawski sprinter

Obraz
© Jakub Wielicki

Szwedzi, podobnie jak wielu innych producentów postanowi mieć w swojej ofercie ostry samochód kompaktowy o sportowym charakterze. Powstaje tylko pytanie, czy dodanie kilku ozdobników, etykietek i potężnego silnika wystarczy? Na pewno nie by nazwać go autem sportowym, ale z pewnością wystarczy by dostarczył wiele emocji i radości.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka