C30 to najmniejszy pojazd w ofercie szwedzkiej firmy. Ma rywalizować m.in. z Audi A3 i BMW serii 1.
Jak informuje producent, jest to auto „przeznaczone dla młodych singli lub par prowadzących pełen pośpiechu, miejski tryb życia”. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11703/volvo-c30-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Nie dziwi więc, że projektanci pozwolili sobie na odrobinę szaleństwa przedkładając niekonwencjonalność nad walory czysto użytkowe. C30 mogą podróżować cztery osoby – każda na oddzielnym fotelu. Zajmowanie miejsc z tyłu odbywa się po przesunięciu przednich siedzeń. Tylne fotele ze składanymi podłokietnikami umieszczone są bliżej środka samochodu. Dzięki takiemu układowi zyskano dodatkowe miejsce w panelach bocznych na schowki.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11703/volvo-c30-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Podwozie z zawieszeniem przednim typu MacPherson oraz wielowahaczową tylną osią to rozwiązanie często spotykane w klasie pojazdów, do których należy Volvo C30. Jako jedna z opcji dostępne jest obniżone sportowe podwozie. Układ kierowniczy ma wspomaganie elektrohydrauliczne (hydrauliczne w wersji z silnikiem benzynowym 1,6 l).
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11703/volvo-c30-3-b.jpeg',500,355) ) |
| --- | Gama silników, z jakimi oferowane jest w Polsce C30, obejmuje cztery jednostki benzynowe: 1,6 l/100 KM; 1,8 l/125 KM; 2,0 l/145 KM i turbodoładowaną 2,5 l/220 KM. Klienci mogą tez wybrać jeden z trzech diesli 1,6 l/109 KM; 2,0 l/136 KM lub 2,4 l/180 KM.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Wyposażenie standardowe obejmuje m.in.: przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS, układ stabilizacji toru jazdy, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, radioodtwarzacz CD.
Autor: (mp)