Brabus CLS V12 S Rocket
None
Brabus CLS V12 S Rocket
Brabus przygotował najszybszy radiowóz na świecie - maszyna jest w stanie przekroczyć 360 km/h!
WIĘCEJ O AUCIEWIĘCEJ O AUCIE
Brabus CLS V12 S Rocket
Przedni zderzak z dyfuzorem stanowi kompromis między dociskiem przedniej osi do podłoża, skutecznością chłodzenia silnika, a niewielkim oporem aerodynamicznym, który pozwala na rozwijanie wysokich prędkości. !
WIĘCEJ O AUCIEWIĘCEJ O AUCIE
Brabus CLS V12 S Rocket
Tune it! Safe! - Brabus Rocket jest maskotką kampanii przygotowanej przez firmy tuningowe oraz niemieckie ministerstwo transportu na rzecz profesjonalnego i bezpiecznego modyfikowania pojazdów. !
WIĘCEJ O AUCIEWIĘCEJ O AUCIE
Brabus CLS V12 S Rocket
Ceramiczne tarcze na przedniej osi mają 375 mm średnicy i współpracują z 12-tłoczkowymi zaciskami. Na 20-calowe alufelgi założono opony Hankook Ventus S1 o wymiarach 245/30 z przodu oraz 285/25 na tylnej osi. !
WIĘCEJ O AUCIEWIĘCEJ O AUCIE
Brabus CLS V12 S Rocket
Brabus Rocket ma napędzaną jedynie tylną oś. W okiełznaniu mocy pomagają opony o szerokości 285 mm, blokada mechanizmu różnicowego oraz elektronika. !
WIĘCEJ O AUCIEWIĘCEJ O AUCIE
Brabus CLS V12 S Rocket
Docisk tyłu nadwozia zapewnia niewielki spojler na klapie bagażnika oraz dyfuzor ukryty pod tylnym zderzakiem. Średnica i przepustowość układu wydechowego została powiększona, co podkreśliło rasowe brzmienie jednostki V12. !
WIĘCEJ O AUCIEWIĘCEJ O AUCIE
Brabus CLS V12 S Rocket
Rekordowa prędkość została zweryfikowana przy użyciu kilku urządzeń. Mimo że Brabus Rocket jest komfortową limuzyną, jego zachowanie po mocniejszym dociśnięciu gazu przypomina znane z samochodów wyścigowych... !
WIĘCEJ O AUCIEWIĘCEJ O AUCIE
Brabus CLS V12 S Rocket
Potężna maszynownia niewiele różni się od seryjnej. Brabus rozwiercił jednak silnik z 5.5 litra na 6.3, zamontował większe turbosprężarki oraz bardziej wydajne intercoolery, a także sportowe wałki rozrządu i katalizatory. Choć może wydawać się to niemożliwe, 730-konne monstrum spełnia surowe normy emisji Euro IV! !
WIĘCEJ O AUCIEWIĘCEJ O AUCIE
Brabus CLS V12 S Rocket
Wnętrze pozostało typowo mercedesowskie - dominują stonowane barwy, w celu poprawy osiągów samochodu nie usunięto też elementów podnoszących komfort jazdy. !
WIĘCEJ O AUCIEWIĘCEJ O AUCIE
Brabus CLS V12 S Rocket
Zamsz na kierownicy zapewnia pewny chwyt, pokrycie nim deski rozdzielczej zminimalizowało ilość refleksów na przedniej szybie. !
WIĘCEJ O AUCIEWIĘCEJ O AUCIE
Brabus CLS V12 S Rocket
Układ wydechowy odznacza się zwiększoną przepustowością, co przekłada się na donośny grzmot z czterech chromowanych rur po zdecydowanym dociśnięciu pedału gazu. !
WIĘCEJ O AUCIEWIĘCEJ O AUCIE
Brabus CLS V12 S Rocket
Rakieta gotowa do startu? Nie, to Brabus Rocket podczas dostrajania silnika na hamowni. !
WIĘCEJ O AUCIEWIĘCEJ O AUCIE
Brabus CLS V12 S Rocket
Próbę ustanowienia prędkości maksymalnej podjęto na torze Nardo. Czterodrzwiowy sedan ustanowił rekord świata, rozpędzając się do imponujących 365,7 km/h. !
WIĘCEJ O AUCIEWIĘCEJ O AUCIE
Brabus CLS V12 S Rocket
Badania w tunelu aerodynamicznym pozwoliły uzyskać dużą siłę docisku przedniej osi. Niewielki spojler na tylnej klapie zniwelował turbulencje powietrza za samochodem. !
WIĘCEJ O AUCIEWIĘCEJ O AUCIE
Brabus CLS V12 S Rocket
Na stanowisku pomiarowym zmierzono 730 KM oraz 1320 Nm. Ze względu na trwałość elementów przeniesienia napędu moment obrotowy został elektronicznie ograniczony do 1100 Nm. Fenomenalna elastyczność sprawia, że automatyczna skrzynia biegów nie ma wiele pracy. !
WIĘCEJ O AUCIEWIĘCEJ O AUCIE
Brabus CLS V12 S Rocket
Czarno na białym... Rekordowy rezultat Brabusa Rocket na torze Nardo został potwierdzony stosowym certyfikatem. !
WIĘCEJ O AUCIEWIĘCEJ O AUCIE