Porsche Boxster Spyder jest samochodem sportowym o najlepszych właściwościach jezdnych według amerykańskiego miesięcznika motoryzacyjnego „Car and Driver". Dziennikarze przyznali temu modelowi tytuł „najlepiej prowadzącego się samochodu w Ameryce”. Produkowany w Stuttgarcie odkryty samochód z centralnie umieszczonym silnikiem pokonał w testach przeprowadzonych na torze Waterford Hills w stanie Michigan sześć rywalizujących z nim samochodów porównywalnej klasy.
Najmocniejsza wersja modelu Boxster zyskała szczególne uznanie doświadczonych kierowców testowych swoim doskonale wyważonym nadwoziem, precyzyjnym układem kierowniczym i przewidywalnością zachowań, zwłaszcza na granicy przyczepności.
* TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA PORSCHE BOXSTER SPYDER i 550 SPYDER z 1953 r. * Porsche Boxster Spyder to lekki i mocny, dwumiejscowy samochód sportowy o odkrytym nadwoziu. Z wagą 1275 kg jest najlżejszym autem w całej gamie modelowej Porsche. Jego niewielka masa w połączeniu z potencjałem 320-konnego, sześciocylindrowego silnika zapewnia sportową dynamikę. Boxster Spyder wyposażony w skrzynię biegów PDK i pakiet Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s.
* JAK JEŹDZI PORSCHE BOXSTER? TU ZNAJDZIESZ NASZ TEST * Stylistycznie Boxster Spyder wyróżnia się nisko przebiegającą linią lekkiego dachu z tkaniny, rozciągniętą ku tylnej części nadwozia. Efektowna pokrywa bagażnika z podwójnym podłużnym wybrzuszeniem, która jest jednocześnie maską silnika, wywołuje skojarzenia z modelem Carrera GT.
Boxster Spyder uznawany jest za spadkobiercę legendarnego Porsche 550 Spyder z 1953 r. Cechy wspólne tych modeli to nie tylko typ nadwozia, ale też niska masa, oryginalna sylwetka, zwinność na drodze i przyjemność z jazdy. 550 Spyder był pierwszym samochodem sportowym producenta ze Stuttgartu specjalnie przeznaczonym do wyścigów, choć dopuszczonym także do ruchu na drogach publicznych.
W latach 50. ważący 550 kg Spyder odniósł szereg zwycięstw, zarówno na torach zamkniętych, jak i w popularnych w tym okresie wyścigach drogowych.