Boxster Spyder. Najlepiej prowadzące się auto

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Porsche Boxster Spyder jest samochodem sportowym o najlepszych właściwościach jezdnych według amerykańskiego miesięcznika motoryzacyjnego „Car and Driver". Dziennikarze przyznali temu modelowi tytuł „najlepiej prowadzącego się samochodu w Ameryce”. Produkowany w Stuttgarcie odkryty samochód z centralnie umieszczonym silnikiem pokonał w testach przeprowadzonych na torze Waterford Hills w stanie Michigan sześć rywalizujących z nim samochodów porównywalnej klasy.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Najmocniejsza wersja modelu Boxster zyskała szczególne uznanie doświadczonych kierowców testowych swoim doskonale wyważonym nadwoziem, precyzyjnym układem kierowniczym i przewidywalnością zachowań, zwłaszcza na granicy przyczepności.

* TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA PORSCHE BOXSTER SPYDER i 550 SPYDER z 1953 r. * Porsche Boxster Spyder to lekki i mocny, dwumiejscowy samochód sportowy o odkrytym nadwoziu. Z wagą 1275 kg jest najlżejszym autem w całej gamie modelowej Porsche. Jego niewielka masa w połączeniu z potencjałem 320-konnego, sześciocylindrowego silnika zapewnia sportową dynamikę. Boxster Spyder wyposażony w skrzynię biegów PDK i pakiet Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s.

* JAK JEŹDZI PORSCHE BOXSTER? TU ZNAJDZIESZ NASZ TEST * Stylistycznie Boxster Spyder wyróżnia się nisko przebiegającą linią lekkiego dachu z tkaniny, rozciągniętą ku tylnej części nadwozia. Efektowna pokrywa bagażnika z podwójnym podłużnym wybrzuszeniem, która jest jednocześnie maską silnika, wywołuje skojarzenia z modelem Carrera GT.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Boxster Spyder uznawany jest za spadkobiercę legendarnego Porsche 550 Spyder z 1953 r. Cechy wspólne tych modeli to nie tylko typ nadwozia, ale też niska masa, oryginalna sylwetka, zwinność na drodze i przyjemność z jazdy. 550 Spyder był pierwszym samochodem sportowym producenta ze Stuttgartu specjalnie przeznaczonym do wyścigów, choć dopuszczonym także do ruchu na drogach publicznych.

W latach 50. ważący 550 kg Spyder odniósł szereg zwycięstw, zarówno na torach zamkniętych, jak i w popularnych w tym okresie wyścigach drogowych.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła