Cinqiecento 4x4
Czy Polacy mogli stać się autorami samochodu, który o klienta mógłby powalczyć z Suzuki Samuraiem? Bardzo możliwe. Na bazie Cinquecento postanowiono stworzyć pojazd o napędzie na cztery koła. Tak krótki pojazd 4x4 to prawdziwa rzadkość. Aby prace przebiegały szybciej, postanowiono wykorzystać gotowe podzespoły z Fiata Pandy 4x4. W efekcie, Cinquecento przerobione przez Bosmal, miało w porównaniu z fabrycznym egzemplarzem o 150 mm większy prześwit. Do samochodu opracowano nowe, niezależne zawieszenie tylnych kół, wprowadzono również ramę pomocniczą, co przybliżało popularnego mieszczucha do prawdziwych terenówek. Wskutek modyfikacji masa pojazdu zwiększyła się o 70 kg.
Samochód testowany był na poligonie w Sulejówku oraz włoskim torze La Mandira koło Turynu. Choć uzyskał pozytywne opinie, nie zdecydowano się na jego seryjną produkcję.
Tomasz Budzik, moto.wp.pl