BMW serii 7 - tym będą wozić VIP-ów na szczycie NATO

Biuro Ochrony Rządu odebrało zamówione przez siebie limuzyny. Po odrzuceniu jednego z trzech oferentów, proteście, przywróceniu uczestnika i wygraniu przez niego postępowania przetargowego BOR wzbogacił się o 20 BMW serii 7. W najbliższym czasie samochody posłużą od obsługi szczytu NATO w Warszawie i Światowych Dni Młodzieży. Czym będą jeździć ważni goście tych wydarzeń?

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 5Czym będą jeździć politycy?

Obraz
© zdjęcie producenta

Biuro Ochrony Rządu odebrało zamówione przez siebie limuzyny. Po odrzuceniu jednego z trzech oferentów, proteście, przywróceniu uczestnika i wygraniu przez niego postępowania przetargowego BOR wzbogacił się o 20 BMW serii 7. W najbliższym czasie samochody posłużą od obsługi szczytu NATO w Warszawie i Światowych Dni Młodzieży. Czym będą jeździć ważni goście tych wydarzeń?

Postępowanie przetargowe dotyczyło dostarczenia 20 samochodów. Choć BOR na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo, nie może działać ponad prawem o zamówieniach publicznych. Jak wynika z dokumentacji ujawnionej przez jednostkę, głównym czynnikiem wyboru była cena, która o wyborze dostawcy zdecydowała w 80 proc. W 20 proc. o wyborze zdecydowała długość okresu gwarancji. W przypadku BMW wyniosła ona 72 miesiące. Za 20 samochodów Biuro Ochrony Rządu zapłaciło 7 598 000 zł, co oznacza, że cena jednego samochodu wyniosła 379 900 zł.

Póki co BOR nie odpowiedział na nasze pytanie dotyczące wersji i wyposażenia zamówionych limuzyn. Odpowiedzi być może nie doczekamy się wcale, gdyż głównym zadaniem jednostki jest ochrona najważniejszych osób, a wyjawienie wszystkich szczegółów dotyczących aut, którymi są one wożone, narażałoby je na szwank. Zobaczmy więc, co oferuje BMW serii 7 i jakie elementy można do niego zamówić.

/ 5Silniki

Obraz
© zdjęcie producenta

Bawarska firma od lat kojarzona jest ze sportowymi wrażeniami. By je wywołać, konieczne są mocne jednostki napędowe. W ofercie serii 7 najwyższą mocą legitymuje się odmiana 750i z benzynową jednostką o pojemności 4,4l i mocy 450 KM. Taki samochód kosztuje nie mniej niż 490 700 zł. Najtańsza "siódemka" wyposażona jest w silnik Diesla o pojemności 3,0 l i mocy 265 KM. By stać się właścicielem takiej limuzyny, trzeba wyłożyć co najmniej 400 400 zł.

/ 5Wyposażenie standardowe

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochody BMW uchodzą za słabo wyposażone w podstawowej konfiguracji. Inaczej jest jednak z serią 7. W każdym egzemplarzu znajdziemy między innymi system wzywający pomoc w razie wypadku, system aktywnego bezpieczeństwa, aluminiowe felgi, opony typu runflat, skórzaną tapicerkę, listwy wykończeniowe z drewna i aluminium, pneumatyczne zawieszenie, system rekuperacji energii kinetycznej, 8-biegową automatyczną skrzynię, aktywny tempomat, reflektory LED, wyświetlacz typu head-up, dwustrefową klimatyzację, kamerę cofania, nawigację czy zestaw głośnikowy wysokiej jakości.

/ 5Wyposażenie dodatkowe

Obraz
© zdjęcie producenta

Bogata lista wyposażenia podstawowego nie oznacza oczywiście, że u dilera nic nie można już dokupić. Klient decydujący się na serię 7 może wzbogacić swoją limuzynę o pakiet sportowy M (niespełna 22 tys. zł lub nieco ponad 26 tys. zł - w zależności od silnika), wykończenie wnętrza Pure Excellence (10 141 zł), pakiet Executive Longue obejmujący bardziej komfortowe tylne fotele z masażem i wentylacją (63 130 zł), specjalną tapicerkę skórzaną Merino (44 622 zł) czy opcję ozdobną BMW Individual za 55 777 zł.

To oczywiście tylko niektóre pozycje z dostępnej listy. Liczy ona kilkadziesiąt propozycji i obejmuje wszystkie aspekty wyposażenia auta, które mogą przyjść nam do głowy.

/ 5Co się stanie z limuzynami?

Obraz
© zdjęcie producenta

Biuro Ochrony Rządu zamówiło 20 BMW serii 7. Ich debiut w służbie będzie gorący. Już w czasie wakacji będą przydatne do obsługi szczytu NATO i Światowych Dni Młodzieży. Co będzie z nimi potem? Jak informuje BOR, pozostaną w majątku jednostki. Oznacza to, że będą na co dzień służyć do wożenia najważniejszych osób w państwie. Tak się składa, że mamy właśnie 20 ministerstw. Wiele wskazuje więc na to, że po prostu będą służyć resortom.

Tomasz Budzik, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy