BMW serii 2 Active Tourer: rodzinny kompakt
Mimo nazwania nowego samochodu serią 2, nie jest on w żadem sposób sportowy. Active Tourer mierzy 4342 mm długości, 1800 szerokości i 1555 wysokości. W środku znajdziemy rozwiązania typowe dla miejskich minivanów, czyli składaną trzyczęściową tylna kanapę (w proporcjach 40:20:40), którą dodatkowo można przesuwać i regulować kąt oparć foteli. W ten sposób można wybrać pomiędzy większym komfortem dla pasażerów, albo możliwością powiększenia bagażnika, który pomieści od 468 do 1510 l.
Nowe BMW serii 2 Active Tourer od chwili wejścia na rynek dostępne będzie z trzema silnikami do wyboru. Będą to turbodoładowane jednostki o 3 lub 4 cylindrach. Podstawowy model 216i Active Tourer otrzyma silnik benzynowy o pojemności 1,5 l i mocy 136 KM, który zdaniem producenta ma zużywać średnio 4,9 l/100 km. Mocniejszy benzyniak w modelu 225i Active Tourer to już 231 KM, które pozwoli osiągnąć 100 km/h w 6,8 s i rozpędzić auto do 235 km/h. Dla osób, które chcą połączyć niezłe osiągi z oszczędnością BMW zaproponuje model 218d Active Tourer, czyli 4-cylindrowego diesla o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm. Przy oszczędnej jeździe ma on zużyć średnio 4,1 l/100 km, a po wciśnięciu gazu do oporu rozpędzi samochód do 100 km/h w 8,9 s i pozwoli osiągnąć 205 km/h.
Najważniejszą nowością w serii 2 Active Tourer jest przeniesienie napędu. Jest to pierwsze BMW w historii, które otrzymało przedni napęd i zapowiedź, że w przyszłości kompaktowe modele z Monachium nie będą już wyróżniać się na tle konkurencji tylnym napędem. Szefowie marki stwierdzili, że klienci i tak w zdecydowanej większości nie zwracają uwagi na taki „szczegół”, więc postanowili przeszczepić technologię wykorzystywaną w samochodach Mini. Z drugiej strony BMW zapewnia, że zrobili wszystko, aby seria 2 Active Tourer prowadziła się jak najlepiej.
Nowe BMW serii 2 Active Tourer to jedno z najbardziej nietypowych BMW. Pierwszy minivan (choć zbliżony do hatchbacka) w ofercie, pierwsze przednionapędowe auto i pierwszy model, który wykorzystuje nową trzycylindrową jednostkę. Nie należy się spodziewać, aby model ten stał się hitem sprzedaży, ale pokazuje on, w którym kierunku podąża przyszłość małych BMW. To na tych samych technologiach będzie oparta kolejna generacja kompaktowej serii 1.