BMW R 1200 RT: szybka turystyka
Najnowszym wcieleniem wcielenie motocykla turystycznego rodem z Niemiec jest BMW R 1200 RT, wyposażone w nową jednostkę napędową. Motocyklem tym BMW po raz kolejny pokazuje, w jaki sposób należy łączyć zdolności do bezproblemowego podróżowania ze sportowymi osiągami.
Oparty konstrukcyjnie na silniku z BMW R 1200 GS, nowy silnik rozwija maksymalnie 125 KM przy 7750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 6500 obr./min. Dla potrzeb silnika w R 1200 RT zwiększono przeciwwagi zarówno wału korbowego, jak i alternatora, co zaowocowało jeszcze płynniejszą pracą silnika. Podniesiono komfort jazdy w trasie przez wydłużenie przełożenia głównego, by obniżyć prędkość obrotową.
Dla optymalnego dostosowania do indywidualnych potrzeb kierowcy, nowy R 1200 RT jest seryjnie wyposażany w dwa tryby jazdy oraz automatyczną kontrolę stabilności (ASC). Ustawienia „Rain” (na deszcz) i „Road” (przy dobrych warunkach drogowych) pozwalają dostosować zachowania R 1200 RT do większości warunków drogowych. Opcjonalny tryb Pro dodaje do tego tryb „Dynamic” oraz wspomaganie ruszania pod górę HSC. Gear Shift Assistant Pro – fabryczna opcja – to pierwszy na świecie taki system w motocyklu seryjnym. Pozwala zmieniać biegi w górę i w dół bez uruchamiania sprzęgła i zduszaniu manetki przepustnicy przy użytkowych obciążeniach i prędkościach obrotowych, nie tylko znacznie podnosząc komfort, ale i dynamikę jazdy.
R 1200 RT ma nową ramę główną, co nadaje mu jeszcze większą stabilność. Po doposażeniu w półaktywny system ESA (elektronicznej regulacji zawieszenia), nowy R 1200 RT zapewnia lepsze bezpieczeństwa jazdy, osiągi i komfort, jako że siła i sposób tłumienia dostosowują się automatycznie do warunków jazdy.
Także komfort i ergonomia siodła, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, zostały jeszcze poprawione. Ergonomiczny trójkąt tworzony przez manetki, siodło i podnóżki, obniżono o 20 mm, by łatwiej było sięgnąć nogami do podłoża – docenią to co niżsi użytkownicy szczególnie podczas manewrowania lub zsiadania z motocykla. BMW zadbało też o zoptymalizowaną owiewkę. Przedni zespół reflektorowy bazuje na tym z modeli BMW K 1600 i nadaje nowemu R 1200 RT niezwykle dynamiczny wygląd. Jako opcję można zamówić poprawiające bezpieczeństwo światła dzienne w technologii LED.
Deska rozdzielcza została całkowicie przekonstruowana. W nowym R 1200 RT informacje wyświetlane są na ekranie TFT o przekątnej 5,7 cala. Właśnie tu można wywołać np. dane z seryjnego komputera pokładowego BMW Pro. Wyświetlacz jest uzupełniany analogowymi zegarami: prędkościomierzem i obrotomierzem. Aby komfort podróżowania w długich trasach był jak najwyższy, wśród opcji znajdziemy system audio z układem sterowania wielofunkcyjnym kontrolerem.
sj, moto.wp.pl