Trwa ładowanie...
11-07-2013 12:28

BMW podało specyfikację modelu i3

BMW podało specyfikację modelu i3Źródło: zdjęcie producenta
d3hw3n6
d3hw3n6

Prace na elektrycznym BMW i3 trwają już od dawna, ale dopiero teraz niemiecka marka podaje dokładne dane techniczne nowego modelu. Produkcyjną wersję hatchbacka na prąd poznamy 29 lipca podczas premiery w Nowym Jorku, tymczasem BMW przedstawia szczegóły dotyczące konstrukcji i napędu.

Wydajność BMW i3 ma zapewnić lekka konstrukcja. Dlatego podwozie wykonano z aluminium, natomiast konstrukcja nadwozia wykorzystuje włókno węglowe. Zadbano o najdrobniejsze szczegóły, takie jak koła, które ważą jedynie 7 kg każde. Dzięki temu, mimo ciężkich akumulatorów, samochód waży 1195 kg. Dodatkowo BMW zapewnia, że model i3 ma niemal idealny rozkład masy.

Za napęd odpowiada specjalnie zaprojektowany do tego celu silnik elektryczny, który wazy tylko 50 kg i dostarcza 170 KM oraz 250 Nm. Model i3 korzysta z największej zalety napędu elektrycznego, czyli świetnego przyspieszenia przy niskich prędkościach. Dlatego niemiecki hatchback osiąga 60 km/h już po 3,5 s. Co ważne, nawet przyspieszenie do 100 km/h wypada zdecydowanie lepiej niż u konkurencji - i3 potrzebuje na to tylko około 7 sekund. Prędkość maksymalna została ograniczona do 150 km/h.

Nie tylko silnik, ale też akumulatory litowo-jonowe zostały stworzone niezależnie przez BMW. Pełne ich naładowanie zapewnia zasięg od 130 do 160 km. Cały układ posiada kilka trybów pracy, które pozwalają na bardziej dynamiczną lub oszczędną jazdę w zależności od potrzeb. BMW przygotowało też pewną niespodziankę. W standardzie, model i3 jest typowym samochodem elektrycznym ładowanym z gniazdka, jednak za dodatkową opłatą można dołożyć silnik spalinowy pracujący jako generator prądu.

W praktyce oznacza to pojazd taki jak Opel Ampera/Chevrolet Volt, albo Fisker Karma, gdzie silnik benzynowy służy jedynie do generowania prądu. W tym przypadku BMW skorzystało z ze swojego oddziału produkującego motocykle. To właśnie z jednośladu pochodzi silnik o pojemności 650 cm3, który produkuje 35 KM i jest montowany na tylnej osi obok jednostki elektrycznej. Taki dodatek podnosi zasięg samochodu nawet do 300 km. Co ważne, aby mnie zmniejszyć bagażnika, 9-litrowy zbiornik paliwa montowany jest w przedniej części samochodu.

W tak zaawansowanym technicznie samochodzie nie mogło też zabraknąć innych nowoczesnych technologii. Każdy samochód będzie wyposażony w komputer z kartą SIM, co pozwoli na bezproblemowe korzystanie z usług sieciowych. Ma to pomóc w korzystaniu z samochodu elektrycznego, a właściciel stan swojego o BMW i3 będzie mógł sprawdzać na smartfonie.

sj, moto.wp.pl

d3hw3n6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3hw3n6
Więcej tematów