BMW podało ceny R 12 i R 12 nineT. Klienci się ucieszą
BMW szykuje się na zmianę warty swojego bardzo udanego modelu retro o nazwie R nineT. Zostanie on zastąpiony przez R 12 nineT, a ofertę uzupełni bardziej bazowy brat nazywający się po prostu R 12. Polski oddział niemieckiej marki podał już ceny nowych modeli i trzeba powiedzieć, że jest pozytywne zaskoczenie.
W przypadku wprowadzanie do oferty nowej generacji, jest to okazja do podniesienia ceny. W końcu klient dostanie więcej, lepiej i nowocześniej. Nie można temu odebrać logiki, a producent w ten sposób jest w stanie nieco zwiększyć marżę. Jednak w przypadku BMW klienci raczej nie będą się czuli nabici w butelkę.
Zacznijmy od BMW R 12 nineT, czyli modelu napędzanego silnikiem o mocy 109 KM. Jest to zatem taka sama konfiguracja jak w odchodzącym R nineT. Nowy motocykl wyceniono na okrągłe 78 tys. zł, a jego poprzednik (wciąż jeszcze będący w ofercie) kosztuje 77,1 tys. zł. Podwyżkę o 900 zł można nazwać kosmetyczną i równie dobrze mogłaby być związana z inflacją i wprowadzeniem nowego rocznika.
Bazowy model BMW R 12 jest oczywiście tańszy i jego cena to 63 tys. zł. Tutaj też mamy punkt odniesienia, gdyż podstawowe R nineT Pure kosztuje dziś 62,2 tys. zł, czyli tylko 800 zł taniej. Jednak w tym przypadku jest pewien haczyk. Tak jak dotychczas wszystkie modele R nineT miały silnik o tej samej mocy 109 KM, tak nowe R 12 różni się nazwą właśnie dlatego, że jego moc obcięto do 95 KM. Zatem wygląda to nieco na zabieg marketingowy, mający bardziej oddalić od siebie dwa modele.
Możemy być praktycznie pewni, że R 12 i R 12 nineT to dopiero początek oferty. W końcu stare R nineT ma wiele twarzy - oprócz już wspomnianych mamy też Scramblera i model Urban G/S. Patrząc na to, jak Niemcy rozbudowali po premierze gamę modelu R 18 (dziś zawierającą pięć wersji, nie licząc modelu limitowanego na 100-lecie marki), można się spodziewać, że również w sprawie R 12 nie powiedziano ostatniego słowa.