Trwa ładowanie...
nowe samochody
09-05-2006 10:25

BMW 3 (1998 – 2002 r.)

BMW 3 (1998 – 2002 r.)
dqkvp1d
dqkvp1d

Sportowe właściwości jezdne, a jednocześnie wysoki komfort jazdy. Dobre osiągi silnika, świetne wykończenie i zadowalająca ilość miejsca. Czy możliwe, by jeden samochód łączył w sobie te wszystkie właściwości?

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9559/bmw-3-1998-1-b.jpeg',500,369) ) |
| --- | Historia sportowych aut BMW rozpoczęła się przed ponad trzydziestu laty legendarnym modelem 2002. Czwarta generacja serii „trójek”, oznaczona symbolem E 46 nawiązuje również do pierwowzoru. Produkowany był w latach 1998 – 2002 w kilku wersjach nadwoziowych – sedan, kombi (Touring), coupe oraz kabriolet. Stylistycznie seria 3 z przełomu wieku w dalszym ciągu wygląda bardzo atrakcyjnie. Linie auta nie zdezaktualizowały się zbytnio, a sylwetka jest zgrabna, lekka i nieco agresywna, co jest nieodłącznym elementem stylu marki.
ZAPRASZAMY DO GALERII BMW

Na sportowo

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9559/bmw-3-1998-2-b.jpeg',500,371) ) |
| --- | Jazda BMW należy do przyjemności. Legendarne właściwości jezdne, doskonałe, sportowe zawieszenie, świetny układ kierowniczy to największe atuty serii 3. Pozycja za kierownicą jest poprawna, rozmieszczenie przycisków i ich obsługa nie sprawia żadnych problemów. Zegary i konsola środkowa uporządkowane. Skrzynia biegów działa precyzyjnie i ma krótki skok dźwigni. Szukając modelu E 46 zazwyczaj trafimy na dobrze wyposażone auto. BMW należy do marek prestiżowych, dlatego możemy liczyć na elektrycznie otwierane szyby, ABS, poduszki powietrzne, klimatyzację.

dqkvp1d

Silniki

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9559/bmw-3-1998-3-b.jpeg',500,369) ) |
| --- | Samochód oferowany był z bogatą ofertą silnikową, poczynając od benzynowego 1,6 l/105 KM, 1,8 l/118 KM, 2,0 l/150 KM, 2,3 l/170 KM, 2,5 l/192 KM, 2,8 l/193 KM aż po sportowe 286-konne M3 i trzylitrowy silnik 330i osiagający moc 321 KM. Gamę uzupełniały jednostki wysokoprężne 2,0 l/136 KM i 3,0 l/184 KM. Dla oszczędnych szczególnie godny polecenia jest diesel z bezpośrednim wtryskiem. W tamtym czasie ostatnią serią 3 z napędem na wszystkie koła była wersja z lat 1991 jako 325ix (E 30). Dlatego BMW wprowadziło model z 3-litrowym silnikiem, zamieniając jednostkę 2,8 l na właśnie 3, 0 l/231 KM. Auto oznaczone było jako 330xd i dostępne jako sedan i kombi.

Eksploatacja

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9559/bmw-3-1998-4-b.jpeg',500,370) ) |
| --- | BMW to auta drogie i choć nie należą do bardzo awaryjnych jednak w razie wizyty w serwisie można czasem chwycić się za głowę. Raport awaryjności Dekry na podstawie badań technicznych przeprowadzonych w Niemczech, wśród aut 5-letnich mówi, że 65, 6 proc. aut w ogóle nie miało usterek, 19,4 proc miało nieznaczne usterki, a 14,9 proc posiadało poważne błędy techniczne. Ceny podzespołów nie są najtańsze i są w granicy od 40 zł (filtr oleju), po np. 1750 zł za alternator. Przedni reflektor to wydatek 1319 zł, a sprzęgło 807 zł.

dqkvp1d

Jedyne co może martwić, to wysoki poziom cen i zbyt małe dopuszczalne obciążenie. Cała reszta jest godna polecenia. BMW serii 3 może nieco dowartościować tych, którzy potrzebują dowartościowania, dać sporo przyjemności z jazdy tym, którzy lubią jeździć i zapewnić odrobinę komfortu wszystkim innym...

Historia modelu:

1998 – wprowadzenie czwartej generacji (E 46)
2002 – modernizacja modelu
2005 – prezentacja następcy - model (E 90)
2006 – od roku 1998 BMW sprzedaje 2,9 miliona egzemplarzy serii 3.

Wybrane dane techniczne:

| BMW seria 3 – (E 46) | 318i | 320d | 330i | 330xi |
| --- | --- | --- | --- | --- |
| Typ silnika | Benz. R4 | Diesel R4 | Benz R6 | Benz R6 |
| Ilość cylindrów | 4 | 4 | 6 | 6 |
| Pojemność skokowa (cm3): | 1895 | 1951 | 2979 | 2979 |
| Moc maksymalna (KM) | 118 KM | 136 KM | 231 KM | 231 KM |
| Maks. moment obr. (Nm/obr/min)
: | 180/3900 | 280/1750 | 300/3500 | 300/3500 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 10, 4 | 9, 9 | 6, 5 | 6,8 |
| Prędkość maksymalna (km/h): | 206 | 207 | 250 | 247 |
| Pojemność bagażnika | 440 l | 440 | 440 l | 440 l |
| Średnie zużycie paliwa (l /100 km) | 7,9 | 5, 7 | 9, 1 | 10, 3 |
| Pojemność zbiornika paliwa (l) | 63 | 63 | 63 | 63 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm): | 447/ 174/ 142 | | | |
| Rozstaw osi (cm): | 273 | | | |

dqkvp1d

Orientacyjne ceny (zł)

| | 1999 | 2000 | 2001 |
| --- | --- | --- | --- |
| 316i | 16,0 – 25,9 | 17,4 | 33,5 –40,1; 49,9* |
| 318i | 24,5 - 39,9 | 24,6 – 41,5 | 42,8 - |
| 320d | 36,0 – 46,9 | 40,6 – 49,0; 41,9 – 44,9 * | 44,0 - 46,9; 43,0 – 62,1* |
| 325i | 39,5 - 42,9 | | 44,9 | * Compact
** Touring

Autor: Michał Grygier

dqkvp1d
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dqkvp1d
Więcej tematów