| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/275/bora-01.jpg',600,454) ) |
| --- | W salonach dealerskich Volkswagena pojawiły się Modele Golf i Bora wyposażone w silniki o pojemności 1,6 z bezpośrednim wtryskiem mieszanki do komory spalania (FSI - Fuel Stratified Injection).
Zobacz zdjęcia VW Golfa i zdjęcia VW Bora.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/275/golf-07.jpg',600,315) ) |
| --- | Technologia bezpośredniego wtrysku do komory spalania stosowana była już między innymi przez Mitsubishi, Citroena, Toyotę. Wprowadzane przez Volkswagena silniki FSI, w porównaniu z tradycyjnymi silnikami benzynowymi o zbliżonej mocy i pojemności skokowej, zapewniają mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji szkodliwych substancji. Wszystkie wprowadzane obecnie do sprzedaży samochody wyposażone w silniki FSI spełniają normę czystości spalin EU4.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/275/bora-06.jpg',600,351) ) |
| --- | Żeby jednak nie było za dobrze, trzeba wspomnieć o minusach. Samochód napędzany silnikiem FSI (jaki i innych z bezpośrednim wtryskiem) trzeba tankować benzyną o wyższej liczbie oktanów, czyli droższą. Jeśli zaś chodzi o oszczędniejsze spalanie, to udaje się je osiągnąć jeżdżąc bez gwałtownego przyspieszania. Jeśli będziemy często wciskać pedał gazu, spalimy prawie tyle samo, ile w przypadku silnika tradycyjnego.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/275/golf-08.jpg',600,513) ) |
| --- | Modele Golf i Bora 1,6 FSI są o około 2,5 tys droższe od swoich tradycyjnych odpowiedników o tej samej pojemności. Sprawdź aktualny cennik Golfa ) i aktualny cennik Bory ).
Z całą pewnością wybierając silnik FSI będziemy mogli, jeżdżąc spokojnie, spalać trochę mniej benzyny. Zobacz podstawowe parametry Golfa FSI i Bory FSI ).