Bentley Continental GT i GTC 2012
SzybkoĆÄ w brytyjskim stylu
None
Nowe wcielenie Continentala GT i GTC zostanie pokazana w styczniu 2012 r. Zmiany, ktĂłre proponuje Bentley, z zewnÄ trz sÄ kosmetyczne. Pod maskÄ znajdzie siÄ jednak wyraĆșnie mniejszy silnik.. Jak nietrudno siÄ domyĆliÄ, karoseria nowego Continentala nie rĂłĆŒni siÄ znacznie w stosunku do obecnej wersji tego samochodu. To wĆaĆciwie standard wĆrĂłd aut dla najbardziej zamoĆŒnych. Z przodu zmieniono nieco ksztaĆt osĆon chĆodnicy, a tylna szyba zdaje siÄ opadaÄ pod nieco Ćagodniejszym kÄ tem, za to tylne nadkola sÄ zaznaczone mocniej.
WnÄtrze samochodu nie przypomina auta wyczynowego. Nowy Continental zostaĆ zaprojektowany tak, by rozpieszczaĆ uĆŒytkownika przyzwyczajonego do luksusu. Fotele pokryte sÄ skĂłrÄ w dwu kolorach: szarym i kremowym. WykoĆczeniu foteli odpowiada wykonanie bocznych powierzchni drzwi. Konsola Ćrodkowa pokryta zostaĆa elementami z drewna, z ktĂłrymi zestawiono aluminium wykorzystane na desce rozdzielczej.
NajwaĆŒniejsze zmiany czekajÄ nowego Continentala pod maskÄ . Sercem nowego GT i GTC nie bÄdzie juĆŒ zaczerpniÄty od koncernu VW, 6-litrowy silnik W12. ZastÄ pi go silnik V8 o pojemnoĆci 4.0 l. Jednostka dysponuje podwĂłjnym doĆadowaniem, dziÄki czemu osiÄ ga moc 507 KM przy 6000 obr./min. Oferowany przez niego moment obrotowy to 660 Nm w zakresie od 1700 do 5000 obr./min. Efekty pracy jednostki przenoszone sÄ na koĆa za pomocÄ oĆmiobiegowej, automatycznej przekĆadni.
Nowy Continental bÄdzie przyspieszaĆ od 0 do 100 km/h w czasie krĂłtszym niĆŒ 5 sekund. Obecny Continental GT sprint zalicza w 4,6 s. Maksymalna prÄdkoĆÄ nowego Continentala GT ma przekraczaÄ 290 km/h.