Benelli Leoncino może dostać większy silnik. Na to wskazuje chiński prototyp
O nowościach Benelli najczęściej dowiadujemy się z premier lub przecieków o nowych motocyklach chińskiego QJ Motor. Modele włoskiej marki to często te same lub blisko spokrewnione maszyny.
Choć motocykle Benelli to tak naprawdę produkty chińskiego QJ Motor, to jednak cieszą się sporą popularnością. Zwłaszcza w połączeniu z atrakcyjnymi cenami. W ofercie Benelli znajduje się model Leoncino o stylistyce retro. Jego mocniejsza wersja napędzana jest silnikiem o pojemności 500 cm3, ale niedługo może to się zmienić.
Aktualnie Benelli Leoncino 500 ma dwucylindrowy silnik o pojemności 500 cm3. Jednak właśnie wyciekło zdjęcie i specyfikacja homologacyjna nowego modelu QJ Motor, który wygląda identycznie, ale ma oznaczenie 550 na baku. Potwierdzają to dokumenty wymieniające pojemność silnika równą 549 cm3.
Czy wersja ta trafi do Europy jako Benelli Leoncino 550? Z jednej strony wydaje się to prawdopodobne, a z drugiej pozostaje pytanie o sens takiej zmiany. Wersja 500 już spełnia normę Euro 5, a do tego jej moc to równe 35 kW (47,6 KM), co jest wersją maksymalną na prawo jazdy kategorii A2. "550-tka" ma mieć kilka koni mechanicznych więcej, ale w Europie nie miałoby to sensu. Najpewniej i tak moc zostałaby ograniczona do dotychczasowej wartości. Z drugiej strony dla QJ Motor po prostu może nie mieć sensu robienie oddzielnego silnika dla Chin i starszego dla Europy.
Co ciekawe, mimo większej pojemności jednostki napędowej, prawdopodobnie nowy motocykl będzie lżejszy, a to by oznaczało też inne zmiany, które już uzasadniłyby wprowadzenie nowego modelu w Europie. Co więcej, taka zmiana mogłaby mieć miejsce też w przypadku modeli Benelli TRK 502 i 502 C.