Potencjalni nabywcy nowego BMW serii 7 do wyboru - poza barwą nadwozia i skóry, którą wykończono wnętrze, mają jedną z trzech jednostek napędowych.
Wersje oznaczone 740i, 740 Li (benzynowe) wyposażono w rzędowe, sześciocylindrowe silniki o pojemności 2979 ccm i mocy 326 KM. Model oznaczony 730d napędza sześciocylindrowy turbodiesel o zmiennej geometrii turbiny, rozwijający 245 KM. Imponujący moment obrotowy 540 Nm okupiony jest umiarkowanym zużyciem paliwa, wynoszącym średnio wg danych producenta 7,2 litra na 100 km, czyli dokładnie tyle samo, ile sekund trwa przyspieszanie diesla do setki.
Flagowy model (750i, 750 Li) dysponuje klasycznym, 8 cylindrowym układem V. Z pojemności 4395 ccm wydobyto moc 407 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 5,2 sekundy - jest to między innymi zasługą systemu Twin Turbo, wspomagającego pracę wszystkich jednostek benzynowych montowanych w "siódemkach".
* ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ * Dynamika godna samochodu sportowego w wykonaniu ponad 2 ton luksusu robi wrażenie. Bez względu na moc silnika, szybkości osiągane przez wszystkie wersje kończą się na 250 kilometrach na godzinę. Pomimo sporych gabarytów, masy własnej i bogatego wyposażenia, sylwetka auta nie sprawia przytłaczającego wrażenia. Wprawdzie jest masywna i budząca zaufanie, ale nie pozbawiona elegancji i lekkości z dopracowanymi detalami - a te jak wiadomo stanowią przysłowiową kropkę nad... 740 oraz 750i.
Źródło: Moto Target