Bardzo dobre wyniki sprzedaży Audi
Od stycznia do listopada Audi sprzedało na całym świecie niespełna 1,35 mln samochodów. Oznacza to, że już teraz udało się pobić wynik za cały 2011 r.
W listopadzie natomiast nabywców znalazło blisko 123 600 egzemplarzy, co jest o 10,9 proc. wynikiem lepszym niż rok temu. Za sukces można również uznać nieznaczny spadek na pogrążonym kryzysem rynku europejskim - wyniósł on w listopadzie -1,9 proc. Na wszystkich innych kontynentach udało się jednak utrzymać tendencję wzrostową.
Wysoką dynamikę zanotowano w USA, gdzie od stycznia do listopada wzrost wyniósł 18,6 proc. (124 469 sztuki). Szczególnym powodzeniem cieszą się modele A6, A7 Sportback, Q7 i A8 (wzrost o 42 proc.). Władze marki duże nadzieje na utrzymanie pozytywnej serii upatrują wprowadzenie do oferty modelu A6, A7 i A8 silnika TDI clean diesel.
Samochody z czterema pierścieniami na masce cieszą się coraz większą popularnością w Chinach, gdzie w listopadzie sprzedano 37 600 samochodów (wzrost o 25,9 proc.). Na tak dobre wyniki "zapracowały" przede wszystkim Q5 oraz A6L. W trakcie minionych 11 miesięcy 2012 r. dynamika wzrostu wyniosła 30,7 proc. (370 559 egzemplarzy).
Dobre wyniki osiągnięto w Japonii (2 050 samochodów - wzrost o 26,1 proc.), Korei Południowej (1 418 samochodów - wzrost o 57,6 proc.) oraz Indiach (805 samochodów, wzrost o 89,4 proc.). Słabiej natomiast marka poradziła sobie na rodzimym rynku niemieckim - sprzedaż spadła o 4,3 proc. do 24 023 egzemplarzy. Spadki zanotowano też w Hiszpanii (-14,3 proc. do 2 389 sztuk), Włoszech (-18,9 proc. do 3 490 sztuk), Francji (-11 proc. do 4 983 sztuk), natomiast wzrosty - w Wielkiej Brytanii (7,7 proc. do 8 178 sztuk), Belgii (13,9 proc. do 2 496 sztuk) oraz Rosji (62,7 proc. do 2 930 sztuk). Producent nie podaje statystyk rynku polskiego.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl