SFW-1 Sanok
Stworzony w 1958 roku prototyp autobusu turystycznego z pewnością inspirowany był amerykańską motoryzacją. Mocno przeszklona przestrzeń pasażerska współgra tu z eliptycznymi osłonami wlotów powietrza z przodu i fantazyjnymi „skrzydłami” za tylną szybą. SFW-1 był pierwszym polskim autobusem z silnikiem umieszczonym z tyłu.
Założenia konstrukcyjne przewidywały również skorzystanie z podwozia Stara 21, a więc samochodu ciężarowego o rozstawie osi wynoszącym tylko 4,7 m. Od Beksińskiego wymagało to nie lada starań. W efekcie powstał nietuzinkowy pojazd z długą komorą silnika za tylnymi kołami. Przewidziano nawet boczne wloty powietrza, które miały zaopatrywać w tlen sześciocylindrowy silnik o pojemności 4,2 l i mocy 95 KM.
SFW-1 Sanok zapewniał kierowcy świetną widoczność, a pasażerom możliwość podziwiania widoków przez duże szyby. Co ciekawe, ostatni rząd siedzeń jako jedyny zwrócony był przeciwnie do kierunku jazdy. Pojazd był też praktyczny. W bagażnikach pod podłogą wygospodarowano miejsce na 300 kg bagażu podróżnych.