Kosztowny "dwumas" i sprzęgło
Objawami zużycia "dwumasy" jest szarpanie w czasie zmiany biegów, mocne wibracje auta na biegu jałowym i wyczuwalne wstrząsy przy uruchamianiu i gaszeniu silnika - tłumik drgań skrętnych już nie spełnia swojej roli. W takim wypadku regeneracja nie ma sensu. Wymiana wyeksploatowanego elementu kosztować będzie około 1300-2500 złotych w zależności od modelu. Skomplikowanie konstrukcji często wymaga wyjęcia skrzyni biegów. Warto przy okazji wymienić kompletne sprzęgło i docisk - od 1500 zł. Z filtrem cząstek stałych sprawa jest dużo trudniejsza, bowiem jego kondycja zależy od sposobu i warunków eksploatacji. W autach użytkowanych w mieście poddaje się już po 100-150 tys. km. Ewentualne czyszczenie kosztować może blisko 600 złotych, natomiast wymiana to inwestycja przekraczająca 3000 złotych, a w skrajnych sytuacjach nawet 10 tysięcy.