BMW E30
Driftingowa legenda po tej stronie Atlantyku. Wśród europejskich drifterów model BMW serii 3 cieszy się niesłabnącą popularnością. Szczególnie generacja E30 (1982-1994 r.). Posiada napęd na koła tylne (choć występują również 4x4, żeby zatem ktoś się czasem nie pomylił przy zakupie!), lekką konstrukcję, jej prostota i łatwość modyfikacji oraz dość wytrzymałe silniki powodują, że "trójka" wydaje się być najlepszym rozwiązaniem nie tylko dla początkującego driftera.
Zaletą jest też niska cena. Egzemplarzy jest na rynku taka liczba, że problemów z zakupem absolutnie nie ma, choć wiele sztuk to jeżdżące wraki. Warto się zatem przyjrzeć stanowi technicznemu całego auta, a w szczególności kielichów czy progów. Korozja na elementach takich jak drzwi, maska czy nadkola nie ma większego znaczenia. Ceny zaczynają się od 2000 złotych za dość zmarnowany egzemplarz, do nawet 8-10 tysięcy złotych za wersje z mocniejszym silnikiem 2.5 litra i w znacznie lepszym stanie.
Droższe są odmiany nadwoziowe coupe i kombi, a najtańsze sedany. Alternatywą mogą być E21, choć znacznie gorzej nadające się do tego sportu i raczej już "pod ochroną" oraz E36, tyle, że są nieco droższe niż E30. Tak czy inaczej, BMW polecane jest na początek przez większość drifterów.