Kompakty niewiele droższe od aut miejskich
Jeśli chodzi o tanie kompakty, które warto kupić, to właśnie modele niemieckie okazują się tańsze w ubezpieczeniu. Średnia cena polisy OC na kompakt z 2000-2001 roku to około 760 zł. Najtańsze z silnikami 1,6 – idealnie pasującymi do tego segmentu – okazały Seat Leon I i VW Golf IV. Tu za OC nasz kierowca zapłaci 740 zł.
Dla przykładu, za równie popularnego Opla Astrę II trzeba zapłacić 40 zł więcej. Oczywiście przy maksymalnych zniżkach różnica jest nieduża, ale dla szkodowego kierowcy czy też młodej osoby, będą to kwoty rzędu 150-200 zł rocznie.
OC jest drogie również w przypadku bliźniaka Volkswagena Golfa, czyli Audi A3 z takim samym silnikiem. Za polisę dla tego modelu trzeba zapłacić 775 zł. Najdroższe OC wyliczyliśmy na Mazdę 323 z silnikiem 1,5 z rocznika 2000. W przypadku tego japończyka trzeba by zapłacić 790 zł, czyli o 50 zł więcej niż za Golfa. Wróćmy jednak do segmentu B.