Kia ceed
Chwilę to trwało, ale zarządcy flot w końcu przekonali się do koreańskiego kompaktu. Powód? Początkowo Kia niezbyt chętnie zgadzała się na serwisowanie swych aut poza siecią dilerską. Dla osób zainteresowanych poflotowym ceeâdem to akurat dobra wiadomość, bo stosunkowo łatwo o egzemplarz obsługiwany w ASO. Na rynku dominuje praktyczna wersja kombi, choć zdarzają się też pięciodrzwiowe hatchbacki.
Najłatwiej, rzecz jasna, spotkać diesla â największą popularnością cieszyła się oszczędna jednostka 1.6 CRDi. Z dwóch wersji mocy (90 i 115 KM) polecamy słabszą. Niewiele gorzej jeździ, a jest znacznie tańsza w utrzymaniu (m.in. turbina o stałej geometrii łopatek). Topowy diesel 2.0 CRDi bywa problematyczny, zastrzeżeń nie mamy za to do benzyniaka 1.6 CVVT. Bazowa odmiana 1.4 okazuje się ospała i co gorsza - paliwożerna. Pod względem trwałości poliftingowe ceeâdy prezentują się przyzwoicie, choć wszystkich "chorób wieku dziecięcego" nie udało się wyeliminować.