Volkswagen Passat B6
Passaty, których w tej chwili pozbywają się floty i firmy wynajmu długoterminowego, to przede wszystkim egzemplarze z końcowego okresu produkcji modelu B6 w wersji po przeprowadzonej w 2007 roku modernizacji. Zwykle przeznaczone były dla kadry kierowniczej, dlatego wiele jest na rynku aut 5-drzwiowych, choć nie brak też kombi.
Najczęściej spotykana poflotowa jednostka napędowa to wysokoprężny silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM. Był on wytwarzany najpierw w wersji PD z pompowtryskiwaczami - tej nie polecamy, gdyż notorycznie są z nią problemy (głównie z układem wtrysku, ale nie tylko). Z czystszym sumieniem można zarekomendować natomiast ten silnik w odmianie z zasilaniem common rail, choć nie jest ideałem. Jeśli chodzi o starsze Passaty B6, lepszym wyborem niż motor 2.0 TDI PD będzie model 1.9 TDI - może trochę za słaby, ale trwały. Silniki benzynowe w autach poflotowych spotyka się sporadycznie â unikać należy modelu 1.4 TSI/122 KM.