Citroen XM
Bardzo niedocenianym samochodem zasługującym na zachowanie jest Citroen XM, którego perfekcyjnie utrzymane egzemplarze z roku na rok drożeją. W zamyśle Francuzów, następca modelu CX konkurować miał z Mercedesem E i BMW serii 5. Niestety, poza swą ojczyzną XM nie odniósł wielkiego sukcesu. Niezwykle obszerne i dobrze wykonane wnętrze zachwyca licznymi dodatkami w topowej wersji Pallas. Skórzana tapicerka, wielofunkcyjna kierownica, klimatyzacja i charakterystyczne hydroaktywne zawieszenie czyni zeń komfortowego klasyka. Powszechna opinia o awaryjności XM-a spowodowana jest problemami natury elektronicznej - co ciekawe, winowajcą okazują się styki Boscha.
Futurystyczny design skrywa rozwijane od 1955 roku zawieszenie, gwarantujące komfort jazdy nawet na typowej polskiej drodze. Spośród masy jednostek napędowych, najlepszym wyborem będą te najrzadziej spotykane 2,0 Turbo oraz 3,0 V6. Turbodoładowany czterocylindrowiec wytwarza 141-147 KM i 225-235 Nm, flagowy sześciocylindrowiec natomiast 167, 190 lub 200 KM. W wypadku największego Citroena, zakup nowej sztuki wiązał się z wydatkiem przekraczającym nawet 180 tysięcy złotych, obecnie godne zachowania egzemplarze wyceniane są na 8-10 - za kilka lat bez problemu pozbędziemy się go za 2-3 tysiące więcej.