BMW E34
Druga generacja sedana klasy wyższej (w ofercie również kombi) również rozpoczyna drugie życie w rękach pasjonatów. Model pokazany światu w 1988 roku rozpieszcza podróżnych obszerną i komfortową kabiną. Nie można tego powiedzieć o wyposażeniu dodatkowym, wymagającym wówczas słonej dopłaty. Niemniej, pełna elektryka, klimatyzacja czy komputer pokładowy trafiają się stosunkowo często. Największym wrogiem E34, poza nie dbającym o niego właścicielem, jest korozja atakująca progi i inne kluczowe elementy.
Myśląc o wzroście wartości, skupmy się od razu na topowych odmianach sześcio- i ośmiocylindrowych. Popularne jednostki 2,5 i 2,8 R6 generują 170-192 i 193 KM, zapewniając piątce więcej niż wystarczające osiągi. Propozycją dla kierowców nie zwracających uwagi na spalanie, są wersje V8. 3,0, 3,5 i 4,0 mogące pochwalić się mocą 218, 211 i 286 KM. Amatorzy napędu na cztery koła mogą pokusić się o cierpliwe poszukiwania odmiany kombi 525iX. Podobnie jak w przypadku E30, używaną i zadbaną zarazem piątkę kupimy już za około 6 tysięcy złotych (nowa kosztowała grubo ponad 140-160 tysięcy dzisiejszych złotych), by po niedługim czasie zainkasować blisko 10 tysięcy.