Peugeot 306
Powróćmy raz jeszcze do kompaktowej klasy rodem znad Sekwany. W latach 90. o prym w segmencie C, poza Astrą i Golfem, walczył także Peugeot 306 odznaczający się nie tylko znacznie ciekawszym designem niż konkurenci. Francuski kompakt, wzorem innych modeli koncernu PSA, został doskonale zabezpieczony antykorozyjnie, co widać nawet w najstarszych egzemplarzach. Do wyboru mamy pięć wersji nadwoziowych: kombi (bagażnik 442 l), sedan (463 l), trzy- i pięciodrzwiowy hatchback (338 l) oraz cabrio. Wnętrze trzysta szóstki prezentuje design z minionej epoki, jednak z zachowaniem ergonomicznych wytycznych. Zabranie czterech osób w drodze na zajęcia nie będzie najmniejszym problemem, nawet w otwartej wersji.
W katalogu jednostek napędowych nie zabrakło niewartych zainteresowania wyeksploatowanych ropniaków i prostych benzyn. Najsłabszym 60-konnym 1,1 nawet nie warto zaprzątać sobie głowy, absolutnym minimum jest silnik 1,4 75 KM. Rozsądnym wyborem będzie 1,6-litrowy czterocylindrowiec 90-98 KM, jednak amatorzy dalekich wojaży powinni poszukać jednostek 1,8 lub 2,0 (103-112 lub 123-167 KM).