Citroen Saxo
Nie każdy student kupuje samochód z myślą o grupowych wycieczkach w plener, czy przewozie mebli do akademika. Niektórzy potrzebują urządzenia do przemieszczania się pomiędzy miejscem zamieszkania, pracą a ukochaną uczelnią. Ich oczekiwania z nawiązką spełniają iście miejskie pojazdy z Citroenem Saxo na czele (bliźniaczym modelem był Peugeot 106). Poczciwe Saxo opuszczało fabryczne mury z trzy lub pięciodrzwiowym nadwoziem, zaopatrzonym w 280-litrowy bagażnik i w teorii pięcioosobowe wnętrze.
W praktyce, kanapa najczęściej wykorzystywana jest jako kolejny przedział bagażowy, rzadziej występuje w roli nawet awaryjnej przestrzeni podróżnej. Do napędu najmniejszego ówczesnego Citroena oddelegowano szeroką paletę czterocylindrowców, począwszy od cherlawych 1,0 i 1,1 przez 1,4 na topowym 1,6 skończywszy (moce odpowiednio 50; 60; 75; 88-118 KM).