Toyota Auris
Od kilku lat mityczną wyższość niemieckich konstrukcji nad resztą motoryzacyjnego świata burzą rankingi awaryjności, sporządzane przez najróżniejsze instytucje z całej Europy. Wedle ich relacji, pierwsze lokaty pośród samochodów dla przeciętnego użytkownika zajmują auta japońskich wytwórców z Toyotą na czele. Nijakie do bólu samochody z Azji nadal nie zachwycają jakością wykonania wnętrza wyściełanego twardym tworzywem. Przestrzeń dla podróżnych także jest nieco mniejsza niż u konkurentów. Nie przeszkadza to jednak w oferowaniu sprawdzonej mechaniki w tym nudnym opakowaniu.
Rodzina silników wysokoprężnych D-4D montowana w kompaktowej Toyocie reprezentowana jest przez trzy pozycje. Bazowy 90-konny 1,4 stworzony został do niespiesznych wojaży w kolumnie tirów. 125/126-konny silnik 2,0 D-4D nadal odznacza się nikłym zapotrzebowaniem na paliwo, pozwalając jednak na manewr wyprzedzania. Topowym silnikiem w całej gamie jest 2,2 D-CAT o mocy 177 KM. O wiele gorzej prezentuje się benzynowa tabela silnikowa otwierana przez 97-konny 1,4 (od 2009 1,33 100 KM). Znacznie więcej mocy wytwarza jednostka 1,6 124-132 KM. Szczytem benzynowej gamy został silnik 1,8 z mocą 147 KM.
Piotr Mokwiński
ll/sj/sj, moto.wp.pl