Toyota ujawniła pierwsze szczegóły dotyczące modelu Auris, który zastąpi obecnie oferowaną Corollę.
Auris ma sprostać rosnącym wymaganiom klientów, których interesuje zakup auta segmentu C z nadwoziem hatchback. Zbudowany na nowej płycie podłogowej samochód mierzy 422 cm długości, 176 cm szerokości i 152 cm wysokości. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10747/auris-1-b.jpeg',500,303) ) |
| --- | Jest więc o 4 cm dłuższy, 5 cm szerszy i 4 cm wyższy od Corolli. Ma jednak ten sam rozstaw osi wynoszący 260 cm.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Pojazd zaprojektowało europejskie centrum stylizacyjne Toyoty. Ten zabieg ma zapewnić zainteresowanie nabywców ze Starego Kontynentu.
Auris, którego sprzedaż w Polsce rozpocznie się prawdopodobnie wiosną 2007 r., dostępny będzie z nadwoziem 3- i 5-drzwiowym. W ofercie znajdą się silniki benzynowe 1.4 VVT-i i 1.6 Dual VVT-i oraz wysokoprężne 1.4 D-4D, 2.0 D-4D i 2.2 D-4D.
Oficjalna premiera Toyoty Auris odbędzie się na salonie motoryzacyjnym w Bolonii rozpoczynającym się 5 grudnia. Auto można już kupić w Japonii, jednak w specyfikacji przeznaczonej na tamtejszy rynek.
Typ silnika | Benzynowy 1.4 VVT-i | Benzynowy 1.6 Dual VVT-i | Diesel 1.4 D-4D | Diesel 2.0 D-4D | Diesel 2.2 D-4D |
---|---|---|---|---|---|
Moc (KM) przy obr./min | 97/6000 | 124/6000 | 90/3800 | 126/3600 | 177/3600 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr./min | 130/4400 | 157/5200 | 190/1800-3000 | 300/ 2000-2800 | 400/ 2000-2500 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 13,0 | 10,4 | 12,0 | 10,3 | 8,1 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 170 | 190 | 175 | 195 | 210 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | b.d. | b.d. | b.d. | b.d. | b.d. |
Dł. x szer. x wys. (cm) | 422 x 176 x 152 | ||||
Pojemność bagażnika (l) | b.d. | b.d. | b.d. | b.d. | b.d. |
Autor: (mp)