Audi we Frankfurcie: rodzinne auta i koncept Polaka
Sercem obu odmian S jest nowy, turbodoładowany silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka 3,0 TFSI generuje 354 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny w przedziale od 1 300 do 4 500 obr./min. S4 rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,7 s, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 250 km/h. Według testów zużycia paliwa NEDC Audi S4 Limousine na przejechanie 100 km potrzebuje poniżej 7,4 l benzyny, emitując przy tym 170 g CO2/km. Z silnikiem sprzężono nową, 8-stopniową, automatyczną skrzynię biegów tiptrocnic. W miarę możliwości przechodzi ona w stan jazdy na wolnym biegu, co pozwala zaoszczędzić paliwo.
Kolejną atrakcją na stoisku Audi był koncepcyjny model E-tron Quattro. Samochód, który w przyszłości może być konkurentem zapowiedzianego przez Teslę Modelu X, dysponuje mocą 503 KM generowaną przez elektryczne silniki. Za ich zasilanie odpowiada zestaw baterii o pojemności 95 kWh. E-tron Quattro przyspiesza do 100 km/h w 4,6 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 210 km/h. Z naszego punktu widzenia nie to jest jednak najważniejsze. Bardziej istotny jest fakt, że za projekt tego modelu odpowiadał Polak - Kamil Łabanowicz. Nasz rodak świetnie się spisał, o czym świadczy nie tylko przyciągający wzrok wygląd konceptu, ale też niezwykle niski jak na samochód tej klasy współczynnik oporu powietrza, wynoszący 0,25.