Odświeżone Audi TT w wersji Coupe i Roadster już niedługo zadebiutuje w Europie w wersji ze 170-konnym silnikiem wysokoprężnym. Czy to wypada?
2-litrowy silnik TDI znany z innych modeli Audi, Volkswagena czy Skody, rozwija 170 KM i 350 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1 750 do 2 500 obr./min. Napęd przenoszony jest na wszystkie koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 sekundy, podczas gdy maksymalnie uda się rozpędzić sportowe TT do 226 km/h. Niby nieźle, ale pierwszy lepszy sedan klasy premium należący do "managera wyższego szczebla" jest równie szybki, jeśli nie szybszy.
Atutem Audi TT TDI może być zatem niskie spalanie na poziomie 5,3 litra/100 km i emisja CO2 wynosząca 139 g/km, jednak kto kupuje sportowy samochód, aby oszczędzać paliwo? I do tego ten nie do końca sportowy dźwięk silnika... Są chętni?
W Europie samochód do sprzedaży trafi już tego lata. Na rodzimym, niemieckim rynku, ceny będą zaczynać się od 34 850 euro.