Audi TT RS MTM
None
Z dużym temperamentem
Firma MTM obchodzi właśnie swoje dwudzieste urodziny. Słynny tuner samochodów z Ingolstadt podczas imprezy zorganizowanej na torze wyścigowym Hockenheimring zaprezentował wyjątkową i bardzo szybką wersję Audi TT RS, którą mieliśmy okazję testować.
Z dużym temperamentem
Specjaliści z Wettstetten w Niemczech stworzyli samochód doskonały w swej sportowej uniwersalności. Dlaczego doskonały? Ponieważ idealnie sprawował się zarówno na torze, jak i w normalnym ruchu miejskim czy podczas podróży autostradą.
Z dużym temperamentem
Prezentowane Audi TT dysponuje mocą „zaledwie” 462 KM. Jazda nim po torze w Hockenheim to po prostu czysta przyjemność.
Z dużym temperamentem
Przypomnijmy, że seryjny Audi TT RS fabrykę w Ingolstadt opuszcza z silnikiem 2.5 TFSI dysponującym mocą 340 KM. Tuner z Wettstetten kurację wzmacniającą rozpoczął od montażu opracowanego przez siebie zestawu turbo. Potrzebne oczywiście było także nowe oprogramowanie dla ECU - komputera sterującego pracą silnika. Zmieniony został również standardowy intercooler.
Z dużym temperamentem
W połączeniu z zaprojektowanym od podstaw nowym układem wydechowym kierowca Audi TT RS MTM ma do dyspozycji 462 KM przy 6.900 obr./min. oraz aż 600 Nm przy 4.400 obr./min. Auto potrzebuje 3,9 sekundy dla pokonania bariery pierwszych 100 km/h. To o 0,7 sekundy szybciej niż w przypadku fabrycznego TT RS.
Z dużym temperamentem
Strzałka prędkościomierza zatrzymuje się na 297 km/h. Oczywiście zgodnie z obowiązującymi przepisami prędkość maksymalna seryjnego Audi jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Z dużym temperamentem
Nowy układ wydechowy poprawił brzmienie TT. Zwłaszcza dźwięk wydobywający się z tylnych rur podczas szybkiego wkręcania się motoru na obroty robi wrażenie. Mnóstwo tu emocji rodem ze sportów motorowych. Kto choć raz w życiu był na niemieckich wyścigach DTM wie doskonale, co mam na myśli.
Z dużym temperamentem
RS w wydaniu MTM zyskał więc na agresywności brzmienia. Jest w nim też zadziorny pazur w postaci ponad 400-konnego silnika. Podczas spokojnej jazdy dźwięk układu wydechowego nie jest jednak agresywny. Jeżeli mamy ochotę na cichą i mniej efektowną jazdę, nie ma problemu. Basowe pomruki usłyszymy dopiero na własne życzenie.
Z dużym temperamentem
W zawieszeniu auta nie dokonano znaczących ingerencji. Zmiany są raczej ewolucją niż rewolucją. MTM zdecydował się jedynie na wymianę seryjnych sprężyn na nieco twardsze. W szybkich łukach auto można świetnie i precyzyjnie ustawiać gazem w zakrętach, a wzbogacony układ Haldex pozwala na szybką i kontrolowaną jazdę. Na autostradzie A6 bez problemu uzyskiwaliśmy średnie spalanie na poziomie 10 litrów na 100 kilometrów. W Heidelbergu samochód dzielnie znosił miejski tłok i dostarczał radości z jazdy na górkach wokół miasta.
Z dużym temperamentem
Można pozwolić sobie na naprawdę spore uślizgi tylnej osi ponieważ seryjny napęd na cztery koła został wyposażony przez MTM w dodatkowy przełącznik. Jest on trójstopniowy i steruje seryjnym układem Haldex w taki sposób, aby większa ilość momentu obrotowego mogła być „rzucona” szybciej na tylne koła. Urządzenie pracuje w trybach: wyścigowym, sportowym oraz ulicznym.
Z dużym temperamentem
Do jazd testowych udostępniono mi auto z oponami Michelin Pilot Sport Cup w rozmiarze 245/30 ZR20. Pod 20-calowymi kutymi obręczami z lekkich stopów projektu MTM odnajdziemy także nowy układ hamulcowy, będący efektem prac tunera. Założono 8-tłoczkowe zaciski i nawiercane tarcze o średnicy 380 x 34 milimetry. Ten zestaw jest w pełni godny polecenia.
Z dużym temperamentem
Uważny obserwator z pewnością zauważy, że Audi TT MTM nie różni się znacząco od seryjnego auta. Jedyna zauważalna różnica to felgi oraz naklejki (te ostatnie można oczywiście usunąć).
Z dużym temperamentem
Za cenę nieco ponad 84 tysięcy Euro możemy więc kupić zmodyfikowane auto sportowe, które może się podobać i potrafi dodatkowo wprawić w zakłopotanie kierowców droższych samochodów.
Z dużym temperamentem
Hamulce zdolne są skutecznie odhamować białą „Tetetkę” nawet po mocnym i dłuższym traktowaniu podczas dynamicznej i szybkiej jazdy na torze, drodze pod górę czy przy szybkim zjeździe w dół z mnóstwem zakrętów. W każdej sytuacji hamulce „dają radę” i trzeba by prawdziwego ekstremu, żeby wywrzeć na nich wrażenie.
Z dużym temperamentem
Jeżeli Audi TT to Twój typ i nie lubisz tuningu zewnętrznego, to MTM ma dla Ciebie propozycję.