Audi TT RS MTM

None

Obraz

/ 15Z dużym temperamentem

Obraz

Firma MTM obchodzi właśnie swoje dwudzieste urodziny. Słynny tuner samochodów z Ingolstadt podczas imprezy zorganizowanej na torze wyścigowym Hockenheimring zaprezentował wyjątkową i bardzo szybką wersję Audi TT RS, którą mieliśmy okazję testować.

/ 15Z dużym temperamentem

Obraz

Specjaliści z Wettstetten w Niemczech stworzyli samochód doskonały w swej sportowej uniwersalności. Dlaczego doskonały? Ponieważ idealnie sprawował się zarówno na torze, jak i w normalnym ruchu miejskim czy podczas podróży autostradą.

/ 15Z dużym temperamentem

Obraz

Prezentowane Audi TT dysponuje mocą „zaledwie” 462 KM. Jazda nim po torze w Hockenheim to po prostu czysta przyjemność.

/ 15Z dużym temperamentem

Obraz

Przypomnijmy, że seryjny Audi TT RS fabrykę w Ingolstadt opuszcza z silnikiem 2.5 TFSI dysponującym mocą 340 KM. Tuner z Wettstetten kurację wzmacniającą rozpoczął od montażu opracowanego przez siebie zestawu turbo. Potrzebne oczywiście było także nowe oprogramowanie dla ECU - komputera sterującego pracą silnika. Zmieniony został również standardowy intercooler.

/ 15Z dużym temperamentem

Obraz

W połączeniu z zaprojektowanym od podstaw nowym układem wydechowym kierowca Audi TT RS MTM ma do dyspozycji 462 KM przy 6.900 obr./min. oraz aż 600 Nm przy 4.400 obr./min. Auto potrzebuje 3,9 sekundy dla pokonania bariery pierwszych 100 km/h. To o 0,7 sekundy szybciej niż w przypadku fabrycznego TT RS.

/ 15Z dużym temperamentem

Obraz

Strzałka prędkościomierza zatrzymuje się na 297 km/h. Oczywiście zgodnie z obowiązującymi przepisami prędkość maksymalna seryjnego Audi jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

/ 15Z dużym temperamentem

Obraz

Nowy układ wydechowy poprawił brzmienie TT. Zwłaszcza dźwięk wydobywający się z tylnych rur podczas szybkiego wkręcania się motoru na obroty robi wrażenie. Mnóstwo tu emocji rodem ze sportów motorowych. Kto choć raz w życiu był na niemieckich wyścigach DTM wie doskonale, co mam na myśli.

/ 15Z dużym temperamentem

Obraz

RS w wydaniu MTM zyskał więc na agresywności brzmienia. Jest w nim też zadziorny pazur w postaci ponad 400-konnego silnika. Podczas spokojnej jazdy dźwięk układu wydechowego nie jest jednak agresywny. Jeżeli mamy ochotę na cichą i mniej efektowną jazdę, nie ma problemu. Basowe pomruki usłyszymy dopiero na własne życzenie.

/ 15Z dużym temperamentem

Obraz

W zawieszeniu auta nie dokonano znaczących ingerencji. Zmiany są raczej ewolucją niż rewolucją. MTM zdecydował się jedynie na wymianę seryjnych sprężyn na nieco twardsze. W szybkich łukach auto można świetnie i precyzyjnie ustawiać gazem w zakrętach, a wzbogacony układ Haldex pozwala na szybką i kontrolowaną jazdę. Na autostradzie A6 bez problemu uzyskiwaliśmy średnie spalanie na poziomie 10 litrów na 100 kilometrów. W Heidelbergu samochód dzielnie znosił miejski tłok i dostarczał radości z jazdy na górkach wokół miasta.

10 / 15Z dużym temperamentem

Obraz

Można pozwolić sobie na naprawdę spore uślizgi tylnej osi ponieważ seryjny napęd na cztery koła został wyposażony przez MTM w dodatkowy przełącznik. Jest on trójstopniowy i steruje seryjnym układem Haldex w taki sposób, aby większa ilość momentu obrotowego mogła być „rzucona” szybciej na tylne koła. Urządzenie pracuje w trybach: wyścigowym, sportowym oraz ulicznym.

11 / 15Z dużym temperamentem

Obraz

Do jazd testowych udostępniono mi auto z oponami Michelin Pilot Sport Cup w rozmiarze 245/30 ZR20. Pod 20-calowymi kutymi obręczami z lekkich stopów projektu MTM odnajdziemy także nowy układ hamulcowy, będący efektem prac tunera. Założono 8-tłoczkowe zaciski i nawiercane tarcze o średnicy 380 x 34 milimetry. Ten zestaw jest w pełni godny polecenia.

12 / 15Z dużym temperamentem

Obraz

Uważny obserwator z pewnością zauważy, że Audi TT MTM nie różni się znacząco od seryjnego auta. Jedyna zauważalna różnica to felgi oraz naklejki (te ostatnie można oczywiście usunąć).

13 / 15Z dużym temperamentem

Obraz

Za cenę nieco ponad 84 tysięcy Euro możemy więc kupić zmodyfikowane auto sportowe, które może się podobać i potrafi dodatkowo wprawić w zakłopotanie kierowców droższych samochodów.

14 / 15Z dużym temperamentem

Obraz

Hamulce zdolne są skutecznie odhamować białą „Tetetkę” nawet po mocnym i dłuższym traktowaniu podczas dynamicznej i szybkiej jazdy na torze, drodze pod górę czy przy szybkim zjeździe w dół z mnóstwem zakrętów. W każdej sytuacji hamulce „dają radę” i trzeba by prawdziwego ekstremu, żeby wywrzeć na nich wrażenie.

15 / 15Z dużym temperamentem

Obraz

Jeżeli Audi TT to Twój typ i nie lubisz tuningu zewnętrznego, to MTM ma dla Ciebie propozycję.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła